مسیح الله سلطانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق آمار طی سال 94، 2 هزار و 309 مورد واقعه طلاق در استان به وقوع پیوست که این روند در سال 95، 2 هزار و 421 واقعه و در سال گذشته نیز 2 هزار و 509 مورد بوده است.
وی اظهار کرد: بر این اساس، درصد تغییرات واقعه طلاق سال 94 استان نسبت به 95، 4.9 دهم درصد و 96 نسبت به سال 95، 3.6 درصد رشد داشته اما در مجموع می توان گفت، کاهش رشد داشته است.
سلطانی تاکید کرد: بنابراین واقعه طلاق استان در سال گذشته نسبت به سال 95، از رشد صعودی آن کاسته شده اما همچنان اندکی روند افزایشی دارد.
به گفته این مسئول، با توجه به بررسی ها، تعداد واقعه طلاق استان در سال 95 نسبت به 94، 112 نفر و 96 نسبت به 95 نیز 88 نفر بوده است.
وی بیان کرد: بررسی ها نیز نشان می دهد بیشترین واقعه طلاق زوجین استان در پنج سال اول زندگی رخ می دهد که لزوم انجام مشاوره و آموزش ها بیش از گذشته ضرورت دارد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ادامه داد: چهار اولویت اول آسیب اجتماعی استان اعتیاد، طلاق ، حاشیه نشینی و خشونت تعیین شده است.
وی اظهار کرد: سال گذشته اعتبار 20 میلیارد ریالی برای چهار آسیب اجتماعی ذکر شده استان پیش بینی شد که 50 برنامه توسط 11 دستگاه اجرایی به تعداد 150 فعالیت و با نظارت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندار و همکاری سازمان های مردم نهاد در دستور کار قرار گرفت.
سلطانی افزود: ارائه مشاوره به خانواده های در آستانه طلاق قبل از آنکه به مرحله بحران برسد، اثر گذاری بهتری داشته و از طرفی آموزش ها نیز در مراحل قبل، حین و بعد ازدواج نیز باید جدی گرفته شود.
وی بیان کرد: مسائل اجتماعی بسیار پیچیده بوده و با بخشنامه نمی توان این کار را انجام داد و به تدریج در طول زمان برطرف می شود که حرکت های بسیار خوبی در استان برای کاهش این مسائل با مشارکت مردم در حال انجام است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ادامه داد: بخشی از مشکلات طلاق استان به مسائل فرهنگی خانواده ها باز می گردد و این دفتر تلاش دارد با شناسایی علت ها با نگاه علمی این مسائل را پیگیری کند.
وی اظهار کرد: این استان برای کاهش آسیب های اجتماعی استان نسبت به تشکیل جلسات هیات اندیشه ورزی با حضور اساتید دانشگاهی و صاحب نظران حوزه اجتماعی مبادرت کرده و مسائل این بخش را بدقت مورد بررسی قرار می دهند.
سلطانی افزود: علاوه بر آن ستاد اجتماعی، فرهنگی و مدیریت ساماندهی آسیبهای اجتماعی نیز به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی در استان نیز تشکل شده و در مجموع تلاش می شود روند رشد آسیب های اجتماعی متوقف شود.
وی خاطر نشان کرد: در مجموع طی 2 سال گذشته 400 میلیارد ریال اعتبار برای 11 دستگاه به تعداد 110 برنامه با 300 فعالیت اجرایی شده است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.