ارتباط وهمکاری موثر ناجا با رسانه ها و خبرنگاران و استفاده از این ظرفیت بزرگ در راستای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در حوزه های اجتماعی منجر به کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی در کشور شده و افزایش این تعامل ها می تواند در کاهش هرچه بیشتر میزان آسیب ها کمک فراوانی کند.
یکی از نمونه های تاثیرگذار هم افزایی رسانه ها و ناجا، موضوع کمربند ایمنی بود که به کمک اطلاع رسانی های مکرر از سوی رسانه ها امروز این فرهنگ در میان مردم نهادینه شده و اکنون بستن کمربند ایمنی به فرهنگ همگانی تبدیل شده است.
تلاش برای تقویت فرهنگ همگانی در دیگر زیربخش های اجتماعی از مهمترین نیازهای امروز جامعه ماست که انتظار می رود نیروی انتظامی با افزایش دامنه همکاری های خود با رسانه ها در این زمینه نیز به کاهش مسایل و معضل های شهری کمک کند.
افزایش تعداد حوادث رانندگی در کشور و راه اندازی یک نهضت و جریان سازی خبری در پیوند با این موضوع می تواند به عنوان یکی از اولویت های مهم در همکاری و هم افزایی رسانه ها و نیروی انتظامی مورد توجه قرار گیرد تا این مساله به مدد این همراهی کاهش یابد.
در استان کرمانشاه میزان هم افزایی و همکاری رسانه ها و پلیس مطلوب است که این ارتباط می تواند بیش از این نیز باشد، زیرا این استان در برخی از آسیب ها با مشکلات فراوانی روبه رو است که برای کاهش و ریشه کنی آنها فرهنگ سازی می تواند گره گشا باشد.
اعتیاد، طلاق، خشونت، نزاع، حوادث رانندگی و تیراندازی را می توان از جمله آسیب های اجتماعی استان کرمانشاه نام برد که با فرهنگ سازی رسانه ها می توان به کاهش آمارهای این بخش ها کمک کرد.
رویکرد اخبار و گزارش های نیروی انتظامی و انتشار آن در رسانه ها نیز می تواند به امنیت روانی جامعه کمک فراوانی کند که در این زمینه رسانه ها می توانند با رویکرد امید آفرینی، در راستای تامین امنیت در استان نقش آفرین باشند.
نیروی انتظامی کرمانشاه در 2 سال گذشته به خوبی از ظرفیت رسانه های استان برای مقابله با ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی استفاده کرده که ادامه این روند می تواند به تحقق اهداف مورد نظر جامعه که همان تامین امنیت اخلاقی و اجتماعی است، کمک کند.
امروز امنیت هم در مرزها و هم در درون شهرها به خوبی احساس می شود و با تلاش نیروی انتظامی مردم در امنیت کامل به سر می برند.
یکی از انتظارهای اصلی مردم از پلیس، افزایش امنیت پایدار است که خوشبختانه هر روز بر افزایش این نوع امنیت در جامعه افزوده می شود.
مبارزه با مواده مخدر، اراذل و اوباش و تهدید کنندگان امنیت اخلاقی جامعه امروز یکی از انتظارات بحق مردم از نیروی انتظامی است.
در ماه های گذشته پلیس چندین عملیات در شهر کرمانشاه علیه باندهای قاچاق و توزیع مواد مخدر انجام داده که با استقبال گسترده شهروندان رو به رو شده و این نشان می دهد که مردم خود در تامین امنیت جامعه همگام و همراه با پلیس عمل می کنند.
رسانه ها امروز آمادگی انعکاس مطالب و پیام های نیروی انتظامی که می تواند به بهبود وضعیت اجتماعی و فرهنگی مردم کمک کند را دارند، بنابراین انتظار می رود پلیس با افزایش همکاری و دامنه هم افزایی خود با رسانه ها، مردم را در جریان وضعیت جامعه قرار دهد.
**خبرنگار ایرنا در کرمانشاه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.