محمدرضا طهماسبی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پایان سال گذشته یکهزار و 750 بیمار کلیوی تحت پوشش این انجمن پرونده تشکیل داده اند که یکهزار و 400 بیمار با پیوند کلیه و مراقبت از چرخه خارج شدند.
وی اظهار کرد: 390 بیمار دیالیزی نیز در 2 مرکز زنجان و 6 مرکز در شهرستانهای استان تحت درمان بوده و از خدمات لازم استقاده می کنند.
به گفته طهماسبی، طبق تفاهم نامه منعقده با دانشگاه علوم پزشکی استان و با فعالیت کمیته آموزش و پیشگیری انجمن طی سال جاری، این مهم در مدارس شهر زنجان با هدف ارائه مطالب مورد نیاز این بخش و شناسایی دانش اموزان در معرض خطر انجام خواهد گرفت.
وی بیان کرد: پارسال بخش دیالیز مرکز درمانی این انجمن توسط مسئولان استانی و کشور افتتاح شد که اما وجود مشکلات بیمه ای امکان پذیرش گروههای هدف را ناممکن کرده است.
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان ادامه داد: این در حالی است که بخش های دیالیز ی از سال 94 توسط دولت به بخش خصوصی واگذار شده و مشارکت بیمه های خصوصی نیز برای ارائه خدمات امری مهم و ضروری است.
وی بیان کرد: تاکنون صندوق های بیمه ای برای ارائه خدمات به بیماران دیالیزی پیشگام نشده اند و تداوم همین امر خدمات رسانی را با مشکل مواجه می کند.
این مسئول اضافه کرد: بخش دیالیزی این انجمن با تجهیزات کامل، ظرفیت 30 تخت آمادگی پذیرش 200 بیمار در سه شیفت صبح، بعداز ظهر و شب را دارد.
وی خاطر نشان کرد: برای برطرف شدن این مشکل رایزنی هایی با دانشگاه علوم پزشکی و مقامات استانی نیز انجام گرفته که امیدواریم این مهم بزودی محقق شود.
طهماسبی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیماران دیالیزی استان در بیمارستان ولی عصر (عج) شهر زنجان و 6 شعبه شهرستان ها پذیرش و خدمات مورد نیاز را دریافت می کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون در ساختمان جدید (کلینیک شفا) طبقه اول به عنوان مرکز دیالیز و طبقات دیگر نیز به امور اداری، پیشگیری، آموزشی و غربالگری و یک طبقه دیگر نیز با 13 سوئیت برای بیماران مسافر در نظر گرفته شده است.
انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان از سال 63 با پوشش 5 بیمار دیالیزی فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون 20 هزار خیر در استان زنجان بصورت افتخاری با این انجمن همکاری می کنند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.