مشخص شدن نزدیکترین مرکز درمانی و بیمارستانی به همراه تعداد تخت های خالی بستری و بخش ویژه این مراکز در تسریع روند خدمات درمانی به مصدومان اورژانسی حوادث تاثیر بسزایی دارد .
تاکنون اورژانس مازندران برای اعزام مصدومان حوادث به مراکز درمانی می بایست در تماس با بیمارستان ها در رزرو تخت برای مصدوم اقدام می کرد که در این پروسه فعالیت برخی مواقع اطلاعات نادرست از تعداد تخت ها نیز ارائه می شد .
یحیی صالح طبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ستاد هدایت درمان مستقر در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با راه اندازی سامانه پایش مراقبت های درمانی این مشکل در ارائه خدمات به مصدومان را رفع کرده است .
وی ادامه داد : در این سیستم متمرکز که تمامی بیمارستان های دولتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به آن متصل هستند اطلاعات به لحظه و آنی تعداد بیماران و وضعیت تخت های خالی قرار داده می شود .
به گفته رئیس اورژانس مازندران در مرحله نخست این سیستم پایش درمانی در 23 بیمارستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی استان اجرا شد و در فازهای بعدی هفت بیمارستان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز زیر پوشش این سامانه قرار می گیرند .
وی که اکثر عملیات های اورژانس مازندران مربوط به بیماران قلبی اعلام کرد ، گفت : اجرای این سامانه با جلوگیری از سرگردانی ماموران اورژانس در انتقال بیماران به مراکز درمانی در ارائه خدمات مطلوب و سریعتر به این افراد کمک می کند .
صالح طبری گفت که پیشتر این سامانه در استان های فارس و کرمان اجرا شد که با توجه به تردد پرشمار مسافر به مازندران و بروز حوادث جاده ای ، ایجاد این سامانه در انتقال سریع مصدومان به مراکز درمانی تاثیر دارد .
اورژانس مازندران ماهانه میانگین 6 هزار و 500 تا 7 هزار ماموریت انجام می دهد که در زمان تعطیلات و اوج گیری سفرها این میزان به بیش از 7 هزار ماموریت افزایش می یابد .
به گفته صالح طبری از این تعداد بیشتر از 2 هزار و 500 ماموریت برای خدمات رسانی به مصدومان تصادفات است .
مازندران 84 پایگاه اورژانس هوایی ، جاده ای و درون شهری دارد که با بهره گیری از 140 آمبولانس خدمات دهی به حادثه دیدگان را انجام می دهند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.