به گزارش ایرنا، در درمان مستقیم تامین اجتماعی بیمه شده به واحدهای درمانی سازمان مراجعه می کند و از خدمات رایگان برخوردار می شود، اما در درمان غیرمستقیم؛ بیمه شده به بیرون از مراکز ملکی و مراکز طرف قرارداد مراجعه می کند و خدمت می گیرد یا به مراکز غیرطرف قرار داد مراجعه و اسناد پزشکی را به تامین اجتاعی تحویل می دهند و هزینه های وی طبق برخی از تعرفه های مصوب که مطابق با هزینه های تعرفه های درمانی در بخش دولتی است پرداخت می شود.
علی محمدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته 2 هزار و 500 میلیاردریال در حوزه درمان غیرمستقیم سازمان در استان هزینه شد که این رقم در کشور 140 هزار میلیارد ریال بود.
این مسئول اظهار کرد: سالانه هزینه های هنگفتی در بخش درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی کشور و این استان هزینه می شود و این موضوع بیانگر آن است که در این بخش باید مدیریت بهتری اعمال شود.
وی اظهار کرد: مدیریت هزینه ها باید توسط متولیان حوزه سلامت و مراکز طرف قرارداد اعمال شود و تحقق این مهم می تواند فعالیت های این بخش را بیش از گذشته هدفمند کند.
این مسئول افزود: دانشگاه علوم پزشکی از جمله مراکز طرف قرار داد سازمان تامین اجتماعی است که اجرای طرح تحول سلامت هزینه های بالایی را در این بخش تحمیل کرد و برای اجرای بهینه آن باید نواقص موجود برطرف و کنترل بهتری در هزینه ها انجام گیرد.
محمدی افزود: هم اکنون تامین اجتماعی استان زنجان با 230 نفر از پزشکان اعم از عمومی، متخصص ، دندانپزشک و با 135 مرکز پاراکلینیک ، رادیو لوژی ، آزمایشگاه و داروخانه قرار داد دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر این تامین اجتماعی با 35 درمانگاه خصوصی و دولتی 12 بیمارستان قرار داد داشته و به عبارتی نزدیک 100 درصد مراکز درمانی به جز مطب های خصوصی را شامل می شود.
وی بیان کرد: باوجود اختلاف فاحش بین دریافتی بخش خصوصی و دولتی وجود دارد اما این سازمان توانسته در حوزه درمان فعالیت های خودرا با مراکز طرف قرار داد ادامه دهد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان خاطر نشان کرد: این سازمان طرح تکریم سالمندان بیماران بالای 60 سال را بدون نوبت ویزیت انجام می دهد و علاوه بر آن افراد تحت پوشش در بخش درمان غیر مستقیم با مراجعه به مراکز دیگر، با پرداخت فرانشیز تحت درمان قرار گرفته و مابقی مبلغ را سازمان تقبل می کند.
به گزارش ایرنا، شمار مراجعان دریافت خدمات تشخیصی، درمانی در بخش های بستری و سرپایی مراکز درمانی تحت پوشش این سازمان طی سال 96، یک میلیون و 443 هزار و 400 نفر بود که این میزان نسبت به سال ماقبل آن 11.8 رشد نشان می دهد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.