رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ، پوشش همگانی و ارتقاء سطح سلامت را در جامعه مهم ارزیابی کرد و گفت: 330 برنامه در هفته سلامت در استان زنجان اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ، امروز دوشنبه (20فروردین ) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای برنامه موفق طرح های نوروزی وهفته سلامت ، اظهار داشت: درسال جاری تلاش بر ارتقای سطح سلامت مردم در راستای خدمات بهداشتی درمانی به مردم استان است.

قزلباش، با بیان اینکه در حوزه خدمات دندانپزشکی وآزمایشگاهی در درمانگاه‌های شبانه روزی دولتی درایام نوروز خدمات مطلوب ارائه داده شده است، ادامه داد: استان زنجان دارای خدمات رسانی مطلوب در حوزه خدمات بهداشتی درمانی بوده است.

وی ، با اشاره به اینکه درسال‌جاری فوتی جاده ای در بیمارستان نداشتیم ، افزود: درمقایسه با سالهای قبل در این حوزه دارای وضعیت مطلوب بودیم.

قزلباش، همچنین با بیان اینکه نظارت در حوزه های مختلف خدمات بهداشتی درمانی درسالجاری با اقدامات خوبی همراه بوده است، تصریح کرد: درسالجاری شعار هفته،  سلامت برای همه و پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه جا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، ارائه عملکرد حوزه سلامت و افتتاح پروژه های حوزه خدمات بهداشتی درمانی را در هفته سلامت مهم ارزیابی کرد و گفت: در ایران شاهد  وضعیت بهتر مردم برای دسترسی به خدمات سلامتی هستیم.

قزلباش ، دسترسی مردم روستایی استان زنجان را در این زمینه صد در صد عنوان کرد و گفت: درصد دسترسی مردم شهری به خدمات بهداشتی درمانی کمتر از روستا ها است.

این مقام مسئول دراستان زنجان، توانمندی مردم را برای دسترسی به خدمات حوزه بهداشتی را  مهم دانست و گفت: سلامتی مردم در کلیه حوزه های فعالیت های اجتماعی با سلامتی جسمی و روحی  عجین ومرتبط است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، پوشش همگانی سطح سلامت در جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: 330 برنامه در هفته سلامت در استان زنجان اجرایی می شود.

قزلباش، بازنگری های جدی در اجرای طرح تحول سلامت را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: ستادهای اجرای این برنامه با هدف اصلی حفاظت مالی از بیمار با کاهش هزینه برای بیماران مراجعه کننده در دانشگاههای علوم پزشکی برای برقراری عدالت در حوزه سلامت اجرا می شود.

وی ، رویکرد سال‌جاری مجمع سلامت استان را اجتماعی سازی سلامت برشمرد و گفت: استفاده از توانمندی‌های مردمی جامعه در ارتقای سطح سلامت جامعه از مهمترین اقدامات دراین حوزه خواهد بود.

این مسئول دراستان زنجان اطلاع رسانی و آگاهی مردم در راستای سلامتی را مهم دانست و گفت: رسانه ها در این زمینه می توانند نقش اساسی داشته باشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.