علی محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پایان سال گذشته طی 2 مرحله بالغ بر 213 میلیارد ریال از مجموع بدهی 750 میلیارد ریالی تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی استان پرداخت شد و این روند تا پایان سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
وی یادآوری کرد: طی ماه های بهمن و اسفند امسال به ترتیب 90 و 123 میلیارد ریال از بدهی این سازمان به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان پرداخت شد و این در حالی است که بخش عمده ای از شرکت های دارویی که داروهای مور نیاز این دانشگاه را تامین می کنند متعلق به سازمان تامین اجتماعی است.
محمدی افزود: در برنامه ششم توسعه و طبق مصوبه مجلس، دولت مکلف شده تا سالانه ١٠ درصد از بدهی خود به سازمان را تسویه کند که در این صورت گشایش عظیمی در روند خدمت رسانی بهینه به بیمه شدگان فراهم خواهد شد.
وی بیان کرد: طی سال های گذشته تاخیری در پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه های علوم پزشکی ایجاد شد که این روند به طور معمول هر چند سال بوجود می آید.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: این سازمان به طور تقریبی در ماه باید حدود 150 میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مراکز پرداخت کند که این پرداخت ها در بازه زمانی 60 روزه انجام می شود.
وی ابراز کرد: بدهی این سازمان با دانشگاه علوم پزشکی خللی در امر خدمات رسانی به بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و خدماتی را ایجاد نکرده و این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 2 بیمارستان، یک پلی کلینیک و 4 درمانگاه تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده در سطح این استان فعالیت می کنند.
علاوه بر آن 228 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 123 داروخانه و آزمایشگاه، 16 درمانگاه، 14 بیمارستان و کلینیک، 33 مرکز رادیو تراپی، سونوگرافی و فیریوتراپی، هشت شبکه بهداشت، 4 مرکز ام آر آی، سی تی اسکن، پزشکی هسته ای، رادیو تراپی کلینیک مهرانه با سازمان تامین اجتماعی این استان طرف قرار داد هستند.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.