جواد مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر 49 پایگاه جاده ای، شهری و اورژانس هوایی این استان، 10 ایستگاه سلامت نیز که در قالب طرح نوروزی در حال ارائه خدمات هستند در روز طبیعت نیز فعالیت مضاعفی خواهند داشت.
وی اظهار کرد: این ایستگاه های سلامت از ساعت 8 صبح تا 20 شب 13 فروردین فعالیت کرده و پایگاه های جاده ای اورژانس نیز از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و 16 عصر تا 20 شب در کنار جاده ها مستقر خواهند شد.
مرادی افزود: بر این اساس و برای خدمات رسانی بهتر نیز استقرار آمبولانس های اضافی در سطح شهرستان زنجان در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، این آمبولانس ها در سه راهی بیجار، پلیس راه جاده قدیم زنجان- قزوین، سه راهی آمادگاه، منطقه خانچایی واقع در جاده زنجان - طارم، و 2 کد آمبولانس نیز در پایگاه اسفناج کیلومتر 50 اتوبان زنجان- تبریز، پارک گلستان نرسیده به دانشگاه زنجان و 7 آمبولانس نیز در شهرستان های استان و محل های تعیین شده مستقر خواهند شد.
وی بیان کرد: با توجه به موج بازگشت مسافران نوروزی و پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارندگی ها، شهروندان از چادر زدن در کنار رودخانه ها و مسیرهای سیلابی اجتناب کنند.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداستی درمانی استان زنجان ادامه داد: تا کنون و در ارتباط با حوادث ترافیکی همکاری مردم با اورژانس خوب ارزیابی شده است و امید می رود این روند همچنان تا پایان تعطیلات نوروزی به ویژه در روز طبیعت تداوم داشته باشد.
وی از شهروندان و مسافران نوروزی خواست در صورت بروز حادثه ترافیکی از جابجایی مصدومان خودداری کرده و سپس در کمال آرامش و خونسردی کامل برای امداد رسانی با اورژانس 115 تماس گرفته و نشانی محل را دقیق اعلام کنند.
مرادی خاطرنشان کرد: از رانندگان وسایط نقلیه نیز درخواست می شود در صورت مشاهده خودروهای امدادی مسیر عبوری را برای تردد بهتر فراهم کنند تا در روند اقدامات درمانی شتاب بیشتری انجام بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: میانگین زمان حضور در سر صحنه حادثه در طرح نوروزی برای ماموریت های شهری پنج دقیقه و 30 ثانیه و جاده ای 11 دقیقه و 22 ثانیه بوده که پایین از استانداردهای کشوری است.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.