توحید سلیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران و مجلس شورای اسلامی شهرستان سلطانیه جزء مناطق برخوردار لحاظ شده و این در حالی است که در 6 شهرستان دیگر استان زنجان مناطق غیر برخوردار محسوب شده و از مزایای مختلفی استفاده می کنند.
وی اظهار کرد: سلطانیه در سال 92 با تغییرات تقسیمات کشوری به جمع شهرستانها پیوست اما تاکنون نتوانسته همه اداره ها را در مرکز شهرستان مستقرکند، بنابراین باید نگاه ویژه ای به مسایل آن داشت که متاسفانه این شهرستان به رغم جوان بودن جزو شهرستان های محروم لحاظ نشده و نتوانسته از اعتبارات موجود سهم مناسبی دریافت کند.
وی بیان کرد: فرمانداری سلطانیه تلاش دارد با ایجاد هم افزایی و همدلی بین دستگاه های متولی و به دور از دیدگاه های سیاسی، حزبی در راستای توسعه و آبادانی روز افزون این شهرستان گامهای موثری بردارد.
سلیمی افزود: برای توسعه ظرفیت گردشگری در شهرستان سلطانیه مشکلات و چالش هایی وجود دارد و به عنوان مثال در برخی زیر ساختها به عنوان مثال معبد داش کسن جاده آسفالت مناسبی ندارد.
سرپرست فرماندار سلطانیه خاطرنشان کرد: ورود سرمایه گذاران و گردشگران به این شهرستان چشم انداز بهتری را در رشد و شکوفایی آن در حوزه های مختلف بوجود می آورد و تحقق این مهم در گرو بهره گیری از ظرفیت های موجود است.
به گزارش ایرنا، سلطانیه یکی از شهرهای استان زنجان است که در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان واقع شده و آثار متعدد تاریخی از جمله گنبد سلطانیه را در خود جای داده است.
این گنبد یکی از شاهکارهای معماری ایران در دوره ایلخانی است که در فهرست آثار میراث جهانی ثبت شده است، بدنه اصلی گنبد و تمام ساختمان آن با آجر ساخته شده و گنبد با روکش کاشی‌های فیروزه‌ای و لاجوردی و به شیوه معرق‌کاری تزیین شده است. این گنبد نخستین گنبد 2 جداره در جهان است که نمی‌توان نمونه‌ای قدیمی‌تر از آن در جهان یافت.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.