به گزارش ایرنا، موسسه قرآنی تسنیم زنجان از موسسات فعال در سطح استان و حتی کشور در زمینه آموزش قرآن است. فعالیت های این مجموعه از سال 76 به صورت جلسات قرآنی سیار در شهرک کوی فرهنگ آغاز شد.
موسسه قرآنی تسنیم در سال 1384موفق به اخذ مجوز رسمی فعالیت های قرآنی از سازمان تبلیغات اسلامی شد.
روح الله قاسمی مدیر این موسسه می گوید: با عنایت پروردگار بر آن هستیم که با ارتقای امکانات و اجرای برنامه های مدون و نیز با بهره گیری از اساتید و مربیان نمونه کشوری گام های بلندتری در راستای ترویج بیش از پیش کلام الله و اعتلای زندگی قرآنی جامعه برداریم.
وی ادامه می دهد: برنامه ریزی برای پروژه موسسه قرآن و عترت تسنیم یکی از این گام ها است که با تکمیل و بهره برداری از آن، یکی از بزرگترین و کامل ترین موسسه علمی پژوهشی قرآن و عترت کشور آماده خدمات دهی به همه قرآن دوستان، محققان و قرآن پژوهان خواهد بود.
قاسمی اظهار می کند: زمین این پروژه طبق طرح 20 ساله دولتی با مساحت 763 مترمربع در کوی ثمین زنجان تهیه شده است.
مدیر موسسه قرآنی تسنیم به ضرورت انس هر چه بیشتر با قرآن اشاره می کند و می گوید: وقتی قرآن می خوانیم خدا با ما سخن می گوید بنابراین باید احترام حضور در برابر خالق را مراعات کنیم.
وی اظهار می کند: قرآن همه تقوی است، هستند افرادی که با وجود تلاوت قرآن، دروغ می گویند، غیبت می کنند، تهمت می زنند، درباره یکدیگر تجسس می نمایند و در واقع بسیاری از منهیات و افعالی که در قرآن کریم نکوهش شده را انجام می دهند.
قاسمی یاد آور می شود: بر اساس حدیثی از پیامبر گرامی اسلام اگر می خواهیم انس بیشتری با قرآن داشته باشیم باید خود را در محضر خدا بدانیم.
وی معتقد است: سبک زندگی قرآنی را فقط با تربیت قرآنی می توانیم رواج دهیم و نهادینه کنیم به طور مثال مطابق آیات قرآن اگر قصد راهنمایی و تربیت کسی را داریم باید در وهله اول از گفتار نرم و با محبت بهره بگیریم.
قاسمی می گوید: همه نکته های تربیتی در قرآن آمده است، ولی متاسفانه آموزه های قرآنی چنان که باید در جامعه پر رنگ نیست و گویی این آموزه های انسان ساز از جامعه رخت بربسته است.
مدیر موسسه قرآنی تسنیم به وضعیت بودجه موسسات قرآنی اشاره می کند و ادامه می دهد: چند سالی است که به قول مسئولان بودجه قرآنی درد آور است البته تا فعالیت های قرآنی در کشور به صورت واحد و دارای انسجام و هدایت شده توسط بانیان قرآنی دلسوز و صادق نباشد، وضعیت همین گونه خواهد بود.
وی در خصوص عملکرد نهادهای قرآنی مانند شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اتحادیه موسسات قرآنی مردم نهاد و اتحادیه تشکل های قرآن و عترت نیز معتقد است: طی چند سال اخیر عملکرد آنها کمی ضعیف بوده است که عدم استفاده بهینه از بودجه و دیدگاه مسئولان در رابطه با فعالیت های قرآنی از جمله عوامل آن هستند.
مدیر موسسه قرآنی تسنیم قانون مداری، داشتن توان حل مشکلات، تسلط بر امور و هدایت مجموعه به بهترین شکل، ریسک پذیری و تدبیر را از جمله ویژگی مدیران قرآنی برای کارگزاران نظام دانست و گفت: مدیران باید با عملکرد خود بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.