به گزارش خبرآنلاین لرستان، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در این آیین با اشاره به نقش بی بدیل تالیفات علامه طباطبایی گفت: با توجه به کتابها و وزن سنگین تالیفات استاد طباطبایی این روز، را روز کتاب نامیده اند که جا دارد روز و هفته کتاب خالی از اسم ایشان نباشد.

حجت الاسلام حنان افزود: علامه طباطبایی اهل تکاثر نبود بلکه کوثری بود.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص تکاثر تکمیل کرد: اهل تکاثر اهل دنیا و به دنبال فخر فروشی و مباهات نسبت به دنیا هستند اما کسانی که کوثری هستند، در واقع کسانی هستند که دنبال خیر کثیر هستند و در دنیا زندگی نمی کنند بلکه بر روی زمین زندگی می کنند و تعلقات مادی ندارند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی در ادامه تفاوت دبگر اهل تکاثر و کوثری ها را در نوع نگرش به دنیا و اینکه کوثری ها حقیقت طلب هستند،عنوان کرد.

حنان افزود: اندیشه ورزی و زحمات نویسندگان و مولفین نیز شایسته است همراستا با هدف کوثری ها باشد و سعی کنیم همانند علامه طباطبایی در حوزه نشر کتاب کوثری باشیم و خیر دنیا و آخرت را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

حجت الاسلام حنان خطاب به نویسندگان و مولفین گفت: کتاب باید به گونه ای باشد که تکرار مسائل گذشته نباشد بلکه کتاب باید محرکی باشد برای ایجاد حرکت و جنبشی در جامعه و مردم نیز منتظر این نوع کتابهای تاثیرگذار هستند.

وی تاکید کرد: بنیان تفکر اسلامی در زمان استاد علامه طباطلایی و شهید مطهری شکل گرفت مانند کتاب اصول فلسفه و رئالیسم که به نظر من همه جوانان، دانشگاهیان و پژوهشگران حوزه تالیف باید این کتاب ارزشمند بخوانند.

وی در خاتمه شاخصه دیگر مرحوم علامه طلاطبایی را اینگونه عنوان کرد: ایشان یک فیلسوف و عارف بود اما توجه بسیار جدی به پیش فرضهای ارزشی داشت که این مساله بسیار حائز اهمیت است.

حنان تکمیل کرد: باید توجه داشت، در حوزه تالیف متخصص هر حوزه فقط در رشته خودش متخصص است و حق تفسیر و دخل و تصرف در آیات قرآن و ارزشهای اسلامی را ندارد کما اینکه آیت اله طباطبایی نیز که خود عارفی فرزانه بود هرگز در تعارض فلسفه و ارزشهای اسلامی خوداظهاری نمی کرد و به نقل اکتفا می کرد.

گفتنی ست: در پیایان این مراسم از صد نویسنده، ناشر و فعال حوزه چاپ و نشر استان نیز تجلیل به عمل آمد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 797029
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.