به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین رجایی پور روز چهارشنبه در اولین جلسه شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی شهرستان سمیرم با گرامیداشت ماه بهار قرآن اظهار کرد: همه ما باید در خدمت قرآن باشیم و در عمل و رفتارمان از ای کتاب الهی تبعیت کنیم.
رئیس شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی سمیرم، ادامه داد: یکی از بخش های محوری قرآن کریم بخش عملی قران است و یکی از دلایل ضعف و رکود مسلمانان در کشورهای اسلامی این است که در این زمینه به صورت تخصصی و عملی کاری نشده است.
امام جمعه سمیرم خاطر نشان کرد: فهم و سنجش اسرار و زیبایی های ظاهری قرآن کار سختی نیست اما آنچه نیم دانیم و از درک آن عاجز مانده ایم اسرار پنهانی این کتاب نورانی است.
معاون قرآن وعترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز هدف از تشکیل شورای هماهنگی فعالیتهای قرآنی را هم افزایی و دوری از موازی کاری برای اجرای برنامه های قرآنی بیان کرد.
حجت الاسلام یعقوبی تاکید کرد: تقسیم کار بین دستگاههای قرآنی، داشتن مرکز رصد در هر شهرستان و ثبت نام افراد بر اساس شماره ملی برای به دست آوردن آمار دقیق حافظان قرآن و برنامه ریزی دقیق در استان به ریاست امام جمعه شهر در این شورا دنبال می شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمیرم نیز با اشاره به اینکه بیشترین فعالیتهای قرآنی رامرکز فعال قرآنی ثامن الائمه(ع) انجام می دهد اضافه کرد: این مرکز 10 هزار نفر را پوشش داده اما در طی دو سه سال گذشته ضعیف شده است.
حجت الاسلام میثم اقایی با بیان اینکه بیشترین ثبت خانه های قرآنی را در سمیرم داشته ایم ادامه داد: برای فعالیت بیشتر و مشکلات رفت وآمد حافظان وقاریان قرآن نیاز به حمایت و حضور استادانی از مرکز استان در شهرستان سمیرم داریم.
ابراهیم صابری نماینده اتحادیه تشکل های قرآنی سمیرم نیز در این نشست، گفت: شهرستان سمیرم 24 خانه قرآن شهری و 17 خانه قرآن روستایی دارد که دو خانه قرآن در قالب موسسه فعال هستند.
شهرستان سمیرم در160کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
ت/7147 / 2093 * خبرنگار: افشاری ** انتشار : اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.