به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، "دکتر محمدعلی نجفی" صبح چهارشنبه در چهارمین شورای هماهنگی گسترش فعالیتهای قرآنی که با حضور آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج ، قائم مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و جمعی از فعالان علوم قرآنی از سراسر کشور که به میزبانی استان البرز برگزار شد، با فرازهایی از سخنان امام زین العابدین (ع) کلام خود را آغاز کرد و ضمن اشاره بر دیدگاه های مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه فرهنگ علوم قرآنی اظهار داشت: اولین قدم ورود به عالم قرآن،تلاوت و قرائت است که مقدمه درک مفاهیم و آغازی برای عمل به قرآن و درک باطن قرآن است.
وی با تاکید بر تدبر بر مفاهیم آیات افزود: تدبر در آیات،همان فهم ژرف نگری در آیات است که سبب ساز گشایش باب هایی از معرفت خواهد شد.
وی افزود: مانوس شدن قرآن با زندگی می تواند حلال مشکلات و آسیب های موجود جامعه انسانی باشد.
استاندار البرز تاکید کرد:توجه به آموزه های دورنی و عمیق قرآنی و نه صرفا ظاهری و صوری موجب اصلاح سبک زندگی و رفتار فردی و اجتماعی انسان شده و نقش تاثیرگذاری در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا می کند.
دکتر نجفی تصریح کرد:قرآن کریم کتاب هدایت و سعادت زندگی بشری است و عالمان این کتاب بزرگ،مسئولیتی خطیر در شناساندن آن و آگاهی بخشیدن به جوانان و رشد معنوی دارند.
وی در پایان از خداوند رحمان،توفیق معرفت و شناخت قرآن و همچنین عمل به آموزه ها را خواستار شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 764236
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.