اصلاح و تغییر الگوی مصرف نان از تدابیری است که طی 2 دهه گذشته در کشور دنبال می شود و در این زمینه اقداماتی نیز انجام شده است.
شکل گیری واحدهای تولید نان صنعتی از جمله پیامدهای تدابیر اندیشیده شده در این زمینه است.
به گزارش ایرنا، محمدرضا آبی پور روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: واحدهای تولید انبوه نان در حوزه پدافند غیر عامل در زمان بروز بلایای طبیعی و سایر بحران ها، نقش تعیین کننده ای دارند.
وی به لزوم برطرف کردن مشکلات واحدهای تولید نان صنعتی در استان تاکید کرد و افزود: فراهم کردن زمینه فعالیت چنین واحدهایی نقش بسزایی در تولید و مصرف بهینه نان خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان نیز به اهمیت و جایگاه تولید نان انبوه اشاره کرد و گفت: بر اساس اسناد بالادستی قرار بود 40 درصد نان مصرفی در کشور از نان های صنعتی باشد اما متاسفانه تا کنون نه در استان زنجان و نه در کل کشور این موفقیت به دست نیامده است.
محمد ایزدی به مشکلات پیش روی واحدهای تولید کننده نان صنعتی اشاره کرد و افزود: زمانی نگرانی از این بود که نان صنعتی با فرهنگ مصرف مطابقت نداشته باشد و مردم رغبتی به مصرف آن نداشته باشند، ولی واحدهای تولید نان صنعتی طی چند سال گذشته این مشکل را با تولید نان های سنتی به روش صنعتی تا اندازه ای حل کرده اند.
وی عرضه نان های سنتی بسته بندی شده در فروشگاه ها را رقیب جدی عرضه نان صنعتی در استان اعلام کرد و افزود: بسته بندی نان های سنتی در کیسه های نایلونی مضراتی را نیز در پی دارد.
به گزارش ایرنا هم اکنون یک واحد تولید نان صنعتی در استان زنجان فعال است.
شرکت 'کیان گرم نان' بزرگترین شرکت تولید کننده نان و شیرینی صنعتی در شمال غرب کشور است. این واحد تولیدی درسال 1392با توان تولیدی 60 تن در روز در زمینی به مساحت 13000 مترمربع در شهرستان سلطانیه به بهره برداری رسید.
این واحد صنعتی زمینه اشتغال مستقیم 72 نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم برای200 نفر را فراهم کرده است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.