محمدرضا یوسفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به رغم اعلام سهمیه اجرای این طرح در 32 روستا، زنجان 90 روستا را برای اجرای این طرح مورد هدف قرار داد.
وی یادآورشد: بناست بر اساس تصمیم گیری های استانی 48 روستا تعاون در زنجان شکل بگیرد.
یوسفی اظهار کرد: اجرای این طرح در باقی روستاها مورد مطالعه قرار می گیرد تا بتوان در تمام 90 روستا این طرح را اجرا کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: از سوی دیگر استان، به فعال سازی تعدادی از تعاونی ها در روستاهایی که تعاونی وجود داشت اما غیر فعال بود، اقدام کرد.
وی خاطرنشان کرد: تعداد این تعاونی های غیر فعال هفت مورد بود که تمامی آنها فعال شده اند.
یوسفی ادامه داد: 26 تعاونی جدید در 26 روستای دیگر هم تشکیل شده است و در مجموع هم اکنون تعداد تعاون روستاها در این استان به 33 مورد می رسد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به طرح های توجیهی تعاون روستاها وجود ندارد، گفت: متناسب با نیاز طرح توجیهی تسهیلات به هر تعاونی اختصاص می یابد.
وی زمان نهایی تعیین شده برای اجرای این طرح را پایان سال مالی جاری ( آخر تیر سال 97 ) اعلام کرد و افزود: متقاضیان از میان ردیف های اعتباری پیش بینی شده برای اشتغالزایی در روستاها با 2 طرح تعاون روستا و توسعه و اشتغال روستاییان، فقط می توانند از یک ردیف استفاده کنند.
دولت با هدف ایجاد مشاغل ارزان، پر بازده و پایدار اقدام به اجرای طرح روستا تعاون متناسب با ظرفیت های اجتماعی و جغرافیایی هر روستا می کند.
استان زنجان یک هزار و 210 روستا دارد که از این تعداد فقط 978 روستا دارای سکنه هستند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.