به گزارش ایرنا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان روز چهارشنبه در این همایش گفت: اقتصاد هر کشوری از سه نقطه بنگاه، دولت و خانواده سرچشمه می گیرد و سامان می یابد.
هدایت صفری افزود: کوچکترین اقتصاد، خانواده است و باید تدبیر شود و هم شاخه درآمدی آن تقویت و شاخه هزینه ای آنها بهینه شود.
وی یادآورشد: در استان زنجان با حمایت های استاندار و تعامل بانک های عامل به مشاغل خرد و خانگی با رویکرد مناطق محروم و روستایی توجه شده است.
صفری اظهار کرد: سال کگذشته 2 248 فرصت شغلی با تسهیلات 235 میلیارد ریال فقط از طریق کمیته امداد در این استان ایجاد شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: در 9 ماه سال جاری از محل بند 'د' تبصره 16 قانون برنامه بودجه از سهم 2100 میلیارد ریال کشوری، 1538 فرصت شغلی در این استان با اعتیار 202 میلیارد و 425 میلیون ریال ایجاد شده است.
وی خاطر نشان کرد: 62 درصد این مشاغل در مناطق محروم و روستایی بود که این رقم در سال گذشته به 58 درصد می رسید.
صفری ادامه داد: تعهد داده شده کمیته امداد در مجموع یک هزار و 490 فرصت شغلی است که بیش از آن محقق شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: از جمله اقداماتی که برای پایدار سازی مشاغل در مناطق روستایی و محروم انجام می شود، مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای است چرا که گام نخست برای توسعه همان موضوع آموزش است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان هم در ادامه این جلسه به روند مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی در این استان اشاره کرد و گفت: از مجموع 91 هزا رو 265 واحد مسکونی روستایی در این استان، 46 هزار و 140 واحد معادل 51 درصد مقاوم سازی شده اند.
سجاد صنعتی منفرد اضافه کرد: در مجموع 21 هزار و 582 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر هم چهار هزار و 893 واحد مسکونی معادل 23 درصد مقاوم سازی شده اند.
وی اظهار کرد: از مجموع این واحدهای مسکونی روستایی، تاکنون 53 هزار و 128 واحد موفق به دریافت سند مسکونی شده اند و بناست تا سه سال آینده باقی این واحدها هم سند مالکیت دریافت کنند.
صنعتی منفرد افزود: 153 روستا در این استان با 18 هزار و 734 واحد مسکونی بر روی گسل واقع شده اند که تاکنون فقط 28 درصد آنها معادل پنج هزا رو 259 واحد مقاوم سازی شده اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان هم در این جلسه گفت: بحث اشتغال روستایی در برنامه اشتغال فراگیر با عنوان روستا تعاون مطرح شده و در دست اجراست.
محمد رضا یوسفی یادآورشد: در استان زنجان 90 روستا هدفگذاری شده است و طی مسالعات انجام شده این روستاها دارای شرایط لازم هستند.
وی اظهار کرد: طبق سهمیه ابلاغی در ابتدای سال، تعداد این روستاها به 32 روستا می رسید که با افزایش این تعداد به 48 روستا رسید و در حال حاضر 26 روستا تعاون را به شکل تعاونی جدید ایجاد شده است.
یوسفی خاطر نشان کرد: 6 روستاتعاون هم که از گذشته فعالیت داشتند و به صورت غیر فعال بودند را فعال کردیم و نسبت به برنامه پیش بینی شده، نزدیک 73 درصد برنامه ها را انجام داده ایمو
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: منتظریم به محض ابلاغ اعتبارات لازم از سوی بانک های عامل، طرح های روستاتعاون برای استفاده از تسهیلات بانکی معرفی شود.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: در 2 قالب بند 'د تبصره 16 قانون برنامه بودجه و مناطق روستایی برنامه های اشتغالزایی در این اداره کل دنبال می شود.
محمد محمدی قیداری ادامه داد: سهمیه این اداره کل برای سال جاری 85 میلیارد ریال از محل بند د تبصره 16 بود که تاکنون 60 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
وی اضافه کرد: در مجموع 451 طرح به بانک ها موفق شده و 228 طرح موفق به دریافت تسهیلات 22 میلیارد و 500 میلیون ریالی شده اند.
محمدی قیداری ابزار کرد: در مورد اشتغالزایی در مناطق روستایی هم امسال سهم بهزیستی 139 شغل با اعتبار 13 میلیارد و 900 میلیون ریال بوده که تاکنون 185 نفر با اعتبار 20 میلیارد ریال شاغل شده اند.
در این جلسه رضوی معاون توسعه روستایی معاون اول رئیس جمهوری به نحوه هزینه کرد اعتبار 100 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده برای توسعه و اشتغالزایی در مناطق روستایی کشور اشاره کرد.
سهم استان زنجان از این میزان اعتبار پیش بینی شده از محل صندوق توسعه ملی به 2 هزار و 850 میلیارد ریال می رسد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.