نعمت ملکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اعلام کرد: هم اکنون 79 موسسه انتفاعی و غیر انتفاعی (خیریه ها) تحت پوشش این اداره کل فعالیت می کنند که از این تعداد 30 موسسه انتفاعی و 49 موسسه دیگر را انتفاعی تشکیل می دهد.
وی اظهار کرد: بر این اساس موسسه های انتفاعی دارای هیات مدیره بوده و موسسات غیر انتفاعی نیز می توانند دارای هیات امنا باشد و مطابق با چارچوب های تعیین شده به وظایف خود عمل می کنند.
ملکی افزود: 100 درصد موسسه های سازمان بهزبستی با توجه به اهداف سازمان بهزیستی حرکت می کنند و در این میان (خیریه)در حوزه های مختلف به ویژه اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی فعالیت می کنند.
وی بیان کرد: تعداد موسسه های خیریه برای رسیدگی به مشکلات جامه هدف ناکافی است و طبق برنامه ریزی انجام گرفته در شهرستانها فراخوان اعلام شده تا پس از طی مراحل مطابق با اساسنامه مجوز که حداقل چهار ماه به طول می انجامد، صادر شود.
معاون مشارکتهای مردمی، اشتغال و موسسه های خیریه بهزیستی استان زنجان ادامه داد: اعتبارات دولتی جوابگوی نیازهای گروههای هدف تحت پوشش نیست و وجود خیریه ها و مشارکت های مردمی نقش تعیین کننده ای دارد.
وی خاطر نشان کرد: فعالیت این موسسات خیریه نیز تابعی از شرایط اقتصادی جامعه دلالت دارد و مشارکت های مردمی با توجه به کثرت گروههای تحت پوشش چشم انداز بهتری را ترسیم می کند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.