هدایت صفری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس در صورت موفقی آمیز بودن این طرح ها به‌ عنوان الگو برای بهره‌برداری در سایر مناطق این استان نیز اجرا خواهد شد.
وی یادآوری کرد: مطالعات اولیه به‌منظور ایجاد طرح‌های نو، دانش‌ محور و بازار محور متناسب با ظرفیت‌های موجود در مناطق مختلف این استان انجام‌شده است.
صفری خاطرنشان کرد: طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان از برنامه‌های مهم امسال حوزه اشتغال این نهاد است و نظارت های لازم نیز انجام می گیرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: استفاده از ایده‌های خلاقانه کارآفرینان موفق در مناطق مختلف کشور در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت این نهاد از رویکردهای دیگر این نهاد در حوزه اشتغال است.
وی اظهار کرد: تلاش می‌ شود با بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه و بومی‌سازی آن متناسب با ظرفیت‌های موجود این استان زمینه توسعه طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان را برای جامعه هدف کمیته امداد در این استان فراهم کنیم.
صفری افزود: توجه به پویایی اقتصاد مناطق محروم و روستایی این استان از رویکردهای مهم این نهاد در حوزه اشتغال بوده که از محل تسهیلات پرداختی به جامعه هدف این نهاد از ابتدای امسال 557 فرصت شغلی جدید برای مددجویان ساکن مناطق محروم و روستایی این استان ایجادشده است.
این مسئول افزود: به‌منظور اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش در مناطق محروم و روستایی این استان تا پایان مهر سال جاری 6 میلیارد و 993 میلیون تومان در قالب تسهیلات اشتغال پرداخت‌شده است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به الزامات موجود تا پایان امسال باید 620 فرصت شغلی جدید برای مددجویان این نهاد در روستاها ایجاد شود که 90درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده برای اشتغال‌زایی این گروه هدف در مناطق روستایی تا پایان مهر امسال محقق شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان اعلام کرد: از ابتدای امسال 112 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان نیز از طریق واحدهای صنعتی فعال جذب بازار کار شده اند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار : اسماعیل جانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.