به گزارش ایرنا، جواد رحمتی شامگاه دوشنبه در آیین گشایش نخستین جشنواره روستا استان زنجان افزود: تلاش داریم زنجان را به سمت برگزاری جشنواره های مختلف هدایت کنیم و جشنواره روستا نیز یکی از این رویدادها است.
وی ادامه داد: زمانی روستا مرکز و کانون تولید و خودکفایی اقتصادی بود ولی متاسفانه در شرایط کنونی تا حدودی با آن وضعیت فاصله گرفته ایم که برگزاری این جشنواره می تواند در رونق تولید و اشتغال مناطق روستایی تاثیر زیادی داشته باشد.
رحمتی اظهار کرد: از آنجا که سال آینده جشنواره روستا بصورت ملی برگزار می شود، به همین منظور منطقه 'قره داغ' در جنوب شهر زنجان به عنوان سایت دائمی این جشنواره طراحی و آماده سازی می شود.
وی به ضرورت ترویج 'بوم گردی'در روستاها اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط اقلیمی مناطق مختلف روستایی کشور، فضاهای متنوعی در سایت دائمی جشنواره طراحی و برای اقامت افراد نیز طرح های مورد نیاز به صورت هتل جانمایی و اجرایی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره روستا استان زنجان به منظور معرفی توانمندی های جامعه روستایی، از 20 تا 25 شهریور جاری در مجموعه فرهنگی تفریحی گاوازنگ زنجان در حال برگزاری است.
استان زنجان 935 روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد 730 روستا بالای 20 خانوار هستند.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری *** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.