عبدالله گنج خانلو روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با درخواست باغشهر داران جلسه ای با نمایندگان آنان برگزار شد که نظرهای آنان را پیرامون احداث و تحریب خانه باغ هایشان جمع بندی و به استاندار زنجان تقدیم کردیم.
وی پیش از این هم اعلام کرده بود که مشکل باغشهر داران بیشتر مربوط به سازمان جهاد کشاورزی است، اما مسئولیت یکی دو دستگاه نیست و باید به شکل کمیسیونی بررسی شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان هم در همین زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: مجوز راه اندازی و باغشهر و ارائه خدمات صادر نمی شود، یک نفر که شروع به ساختن می کند، ما اخطار می دهیم، شکایت می کنیم اما روند رسیدگی قضایی یک تا دو سال زمان می برد که در این مدت فضای مسکونی داخل باغشهر ساخته شده است.
حسین جعفری در پاسخ به سخنان مالکان مبنی بر اینکه اگر ساخت باغشهر غیرقانونی است چرا مجوز دریافت آب و برق را صادر می کنند، افزود: اگر مجوز دهیم که دادگاه رای تخریب صادر نمی کند و همه این تخریب ها به حتم با رای دادگاه اتفاق افتاده است.
وی اظهار کرد: ما از همه سازندگان غیر قانونی خانه در باغشهرها شکایت می کنیم اما زمان صدور رای متفاوت است و روال زمانی متقاوتی را طی می کند.
جعفری یادآورشد: پرونده ها روند گوناگونی را طی می کنند و با یک سرعت پیش نمی رود، اما پیش از تخریب اخطارهای لازم داده می شود ولی مالکان هر بار بهانه ای را مطرح می سازند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به غیرقابل بازگشت بودن زمینی که در آن ساخت و ساز شده است به حالت قبلی اشاره کرد و گفت: قانون این است که مالکان زمین را به شکل سابق برگرداند و اگر تخریب می شود به این علت است که مالکان اقدامی برای بازگرداندن زمین به شکل سابق انجام نمی دهند.
وی تاکید کرد: حکم اعاده به وضع سابق صادر می شود، بدان معنا که مالک علاوه بر تخریب بنا، باید زمین را به حالت اولیه بازگرداند.
دادستان زنجان پیش از این اعلام کرده بود که تمام باغشهرهای ایجاد شده در سطح این استان فاقد مجوز هستند و مسئولان باید نسبت به تخریب و جلوگیری از گسترش آنها اقدام کنند.
حجت الاسلام حسن مظفری تاکید کرده است که دستگاه ها باید از فعالیت افراد سود جو که قصد تغییر کاربری زمین های کشاورزی را دارند، جلوگیری کنند.
وی خاطر نشان کرد: دستگاهها باید در حفاظت از حقوق بیت‌المال و امور اراضی با عمل جدیت خود را ثابت کنند.
حجت‌الاسلام مظفری با اشاره به اینکه مسئولان باید مراقب باشند تا برخی از فرصت طلبان از اقتصاد مقامتی برای منافع شخصی خوداستفاده نکنند، افزود: مسئولان و دستگاههای متولی باید مراقب باشند افراد در پوشش اقتصاد مقاومتی و به بهانه ساخت گلخانه و یا کاشت گیاهان دارویی و غیره دنبال تخلفات پشت پرده خود برای ایجاد خانه باغ، باغ شهر و تعرض به اراضی ملی و یا تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و تقسیم و خرد کردن اراضی نباشند.
تعدادی از مالکان باغشهرها به خبرنگار ایرنا گفتند که واگذاری و بهره برداری از باغشهر و خانه باغ ها قانونی بوده است.
این مالکان اعلام کردند که اگر این روند قانونی بوده و در آن زمان اعتراضی نسبت به آغاز عملیات اجرایی و ساخت و ساز نشده، چرا هم اکنون باید تمام دارایی آنان با تخریب ملک مسکونی در آن مناطق از بین برود.
این مالکان پیش از این در تابستان 95 با حضور در مسجد صاحب زمان (عج) زنجان درخواستهایشان را به گوش مسئولان رسانده بودند.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.