خدیجه ابراهیم خانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 704 بیمار خاص شامل مبتلایان بیماری های ام اس، پیوند کلیه، تالاسمی، دیالیزی و هموفیلی تحت پوشش بیمه سلامت بوده و از خدمات کامل آن بهره مند هستند.
وی یادآوری کرد: هم اکنون از مجموع بیماران خاص تحت پوشش خدمات این اداره کل 420 نفر شهری و 284 نفر روستایی هستند و خدمات مورد نیاز ارائه می شود.
این مسئول، پیش از این شمار بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت این استان 697 اعلام کرده و گفته بود که از این تعداد 409 بیمار شهری و 288 نفر دیگر روستایی بودند.
به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان، در مجموع طی سه سال گذشته 144 میلیارد و 622 میلیون ریال هزینه درمانی بیماران خاص در این استان پرداخت شده که 105 درصد نسبت به سال های ماقبل آن رشد نشان می دهد.
وی اظهار کرد: این گروه از بیماران می توانند با در دست داشتن مدارک پزشکی و معرفی نامه از انجمن های ذیربط با مراجعه به اداره کل بیمه ی سلامت استان زنجان فرآیند ثبت نام و تکمیل مدارک مورد نیاز را طی کنند.
ابراهیم خانی خاطر نشان کرد: بیماران خاص تحت پوشش در صورت بروز مشکل به اداره کل نظارت و ارزشیابی مراجعه کنند که در کوتاهترین زمان ممکن به موارد آنها رسیدگی می شود .
به گزارش ایرنا، با تشکیل صندوق بیمه همگانی سلامت در کشور 10 میلیون و 400 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و سهم این استان نیز 114 هزار نفر بود.
هم اکنون 25 دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر زنجان و مابقی در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.
هم اکنون 60 درصد جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت این استان هستند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.