خدیجه ابراهیم خانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به روند پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد با بیمه افزود: با پیگیری های انجام شده توسط مدیرعامل سازمان بیمه سلامت و مساعدت مجلس برای تخصیص اعتبار لازم، طی سه ماه گذشته پرداختهای مراکز دولتی- دانشگاهی و خصوصی روند روبه رشدی داشته است.
وی اظهار کرد: مطالبات داروخانه های خصوصی طرف قرارداد تا تیر سال جاری پرداخت شده و طی برنامه ریزی و تخصیص اعتباری که برای این منظور در نظر گرفته شده در هفته ی جاری مطالبات مرداد آنها نیز پس از بررسی به تدریج پرداخت خواهد شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: روند و فرآیند دریافت اسناد از داروخانه های طرف قرارداد و رسیدگی به آنها در حدود 15 تا 45 روز زمان می برد و تا 15 هر ماه نیز این داروخانه ها فرصت ارسال اسناد ماه گذشته ی خود را به اداره کل بیمه ی سلامت دارند.
وی اظهار کرد: تا کنون 60 درصد از اسناد آبان داروخانه های خصوصی نیز رسیدگی شده و این روند با دقت بیشتری ادامه دارد.
ابراهیم خانی با اشاره به سخنان رئیس انجمن داروسازان زنجان در خصوص مطالبات داروخانه ها از بیمه ی سلامت خاطر نشان کرد: بنابراین با احتساب پرداخت تیر، تنها 3 ماه از پرداخت مطالبات این داروخانه ها بر اساس اسناد ارسالی و رسیدگی شده عقب مانده است.
به گزارش ایرنا، پیش از این مهدی بیگدلی، رئیس انجمن داروسازان استان زنجان به خبرنگار ایرنا گفته بود، سازمانهای بیمه گر نه تنها 60 درصد وجه را پرداخت نمی کنند، بلکه تا هفت ماه زمان می برد تا داروساز مطالبه خود را دریافت کند.
وی خاطرنشان کرده بود: نداشتن سود برای ادامه فعالیت یک واحد اقتصادی شاید تا کوتاه مدت مشکل خاصی ایجاد نکند، اما هرچقدر این زمان طولانی تر شود، همان میزان فعالیت آن واحد با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.
به گفته این مسئول، مجموع هزینه پرداختی برای بیمه شدگان بیمه همگانی سلامت این استان در سال گذشته 46 میلیارد و 194 میلیون و 900هزار تومان و درمان بیماران خاص نیز هشت میلیارد و 567 میلیون تومان بوده است.
به گزارش ایرنا، با تشکیل صندوق بیمه همگانی سلامت در کشور 10 میلیون و 400 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و سهم این استان نیز 114 هزار نفر بود.
هم اکنون 25 دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر زنجان و مابقی در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.