خدیجه ابراهیم خانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان زنجان افزود: هم اکنون 706 بیمار خاص در این استان تحت پوشش خدمات این اداره کل قرار دارند و می توان گفت، با اقدامات پیشگیرانه شمار این بیماران در استان افزایش نیافته است.
وی اظهار کرد: هم اکنون اطلاعات تمامی بیماران خاص این استان در سامانه ای ثبت شده و این افراد می توانند با در دست داشتن دفترچه نشان دار، همه خدمات دارویی خود را از داروخانه ها دریافت کنند.
ابراهیم خانی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته امسال برنامه نظام ارجاع سلامت از طریق سامانه سیب در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و مراکز روستایی این استان اجرا می شود.
وی، بیان کرد: این استان در ثبت پرونده های الکترونیکی سلامت در مقایسه با استان های دیگر پیشرو بوده و اقدامات قابل توجهی را در این ارتباط انجام داده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: بر این اساس آمار و اطلاعات جمعیتی مورد نیاز در سامانه سیب دانشگاه علوم پزشکی زنجان وارد شده و از این طریق این سامانه ارجاع در سطوح مختلف بدرستی اجرایی خواهد شد.
وی اظهار کرد: این برنامه این امکان را فراهم می کند پرداخت خدمات درمانی منوط به رعایت این نظام ارجاع بوده و غیر آن هزینه ای پرداخت نخواهد شد و این موضوع اهمیت زیادی دارد.
ابراهیم خانی افزود: اجرای گام به گام این برنامه به حذف دفترچه های درمانی منجر خواهد شد و تحقق آن نتایج مثبنی را به دنبال دارد.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ثبت نام از واجدان شرایط بیمه همگانی سلامت در این استان ادامه دارد و امسال طبق برنامه ریزی این برنامه با شکل دیگری و به نام آزمون وسع توسط وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی انجام می گیرد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 60 درصد جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت این استان هستند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.