محمد رشید کرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماری هاری مشترک بین انسان و دام است که می تواند از دام و یا حیوانات درنده آلوده به انسان و یا دام سالم منتقل شود.
وی تاکید کرد: دامپزشکان شهرستان زنجان از گرگ مهاجم که به تعدادی از اهالی و دام های روستای رامین حمله و آنها را مورد گزش قرار داده بودند نمونه برداری کردند که با اعلام نتیجه این نمونه برداری ها ابتلای این حیوان مهاجم به بیماری مشترک ' هاری' تایید شد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: موارد انسانی توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان زنجان مورد مداوا قرار گرفتند.
کرمی اظهارکرد: دام هایی که از سوی گرگ های مهاجم مورد گزش و حمله قرار گرفته بودند معدوم شدند.
وی یادآورشد: سگ های صاحب دار روستای رامین نیز بلافاصله توسط اکیپ های دامپزشکی علیه بیماری مشترک هاری به صورت رایگان واکسینه شدند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در کنار واکسیناسیون آموزش و اطلاع رسانی به اهالی روستا توسط اکیپ های دامپزشکی نیز انجام شد.
کرمی از همه شهروندان خواست، آنهایی که علاقه مند به نگهداری حیوانات از گروه پستانداران و جوندگان هستند معاینه این حیوانات توسط دامپزشکان را جدی بگیرند.
به گزارش ایرنا، دامداران و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه رفتار غیر عادی از حیوانات خانگی، دام ها و سگ ها و حمله دام های درنده بلافاصله مورد را با شماره 1512 دامپزشکی سطح استان گزارش دهند.
بر اثر حمله 2 قلاده گرگ به روستای رامین از توابع این استان، هفت تن از روستائیان مجروح و راهی بیمارستان شدند.
این حادثه عصر دوشنبه /22 خرداد جاری/ اتفاق افتاد و پس از اعلام موضوع حادثه، بلافاصله عوامل اورژانس به محل اعزام و پس از اقدامات اولیه درمانی، مصدومان که شامل 2 زن، 2 مرد، 2 دختر هشت و 14 ساله و یک پسر 13 ساله بودند را به منظور ادامه درمان به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان انتقال دادند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.