حسین امید مقدم روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی روند نرخ تورم استان طی یک سال گذشته از آذر 1395 تا آذر امسال نشان می دهد این نرخ در استان تا فروردین سال جاری با شیب ملایم در حال افزایش بوده اما از اردیبهشت به بعد خلاف روند ماه های قبل از آن، نرخ تورم استان کاهش یافته است.
وی یادآورشد: بررسی نرخ تورم استان و مقایسه آن با کشور در طی یک سال اخیر نشان می دهد در آذر ماه 1395 نرخ تورم استان معادل 0.3 درصد بالاتر از نرخ تورم کشور بوده است.
امیدمقدم اظهار کرد: بر همین مبنا نرخ تورم استان در آذر 1396 معادل 0.9 درصد پایین تر از نرخ تورم کشور بوده است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بررسی نرخ تورم استان در 2 گروه عمده 'خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات' و 'غیرخوراکی و خدمات' نشان می دهد که نرخ تورم استان در گروه 'خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات' بدون تغییر نسبت به آبان 1396 معادل 10.7 درصد و در کشور با 0.5 درصد افزایش نسبت به ماه قبل، معادل 12.4 درصد بوده است.
وی خاطر نشان کرد: نرخ تورم استان در گروه عمده 'کالاهای غیرخوراکی و خدمات' با 0.3 درصد کاهش نسبت به آبان 1396 معادل 5.3 درصد و در کشور با 0.2 درصد افزایش نسبت به آبان، معادل 6.4 درصد بوده است.
امیدمقدم ادامه داد: بررسی نرخ تورم استان بر حسب گروه های عمده 'خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات' و 'غیرخوراکی و خدمات'
نشان می دهد نرخ تورم استان در سال 1395 در این گروه ها به ترتیب معادل 10 و 6.7 درصد بوده است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بر همین اساس نرخ تورم کشور برحسب این گروه های عمده در سال 1395 به ترتیب معادل 7.5 و 6.6 درصد بوده است.
وی اضافه کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در خصوص رتبه بندی استان ها به ترتیب از بالاترین نرخ تورم به پایین ترین آن، زنجان در بین استان های کشور در آذر ماه 1396 ، دارای رتبه 29 نرخ تورم بوده است.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.