حسین امید مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نرخ تورم این استان در آبان سال گذشته 7.1 ثبت شده بود که نشان دهنده افزایش 0.7 درصدی در آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
وی یادآورشد: نرخ تورم این استان از خرداد امسال با شیب ملایمی در حال کاهش بوده و از 8.7 درصد در همین ماه به 7.8 درصد در آبان رسیده است.
امیدمقدم اظهار کرد: نرخ تورم طی سه ماه شهریور، مهر و آبان در این استان ثابت بوده در حالی که نرخ تورم کشور از خرداد تا آبان امسال با روند افزایش ملایم همراه بوده است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: نرخ تورم کشور در خرداد امسال 7.6 و در آبان 8.4 درصد ثبت شده است.
وی خاطرنشان کرد: بررسی نرخ تورم استان و مقایسه آن با کشور طی یک سال اخیر نشان می دهد در آبان 1395 نرخ تورم استان معادل چهار دهم درصد پایین تر از متوسط کشوری بوده است.
امیدمقدم ادامه داد: بررسی نرخ تورم استان در 2 گروه عمده 'خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات' و 'غیرخوراکی و خدمات' نشان می دهد نرخ تورم استان در گروه 'خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات' با 0.2 درصد افزایش نسبت به مهر امسال، در آبان معادل 11 درصد بوده است، این نرخ در کشور با 0.4 درصد افزایش نسبت به مهر 11.3 درصد ثبت شد.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: نرخ تورم این استان در گروه عمده 'کالاهای غیرخوراکی و خدمات' با 0.1 درصد کاهش نسبت به مهر امسال معادل 5.8 درصد و در کشور با 0.3 درصد افزایش نسبت به مهر معادل 6.8 درصد بوده است.
وی اضافه کرد: بررسی نرخ تورم استان بر حسب گروه های عمده 'خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات' و 'غیرخوراکی و خدمات' نشان می دهد نرخ تورم استان در سال 1395 در گروه های عمده مزبور به ترتیب معادل 10 و 6.7 درصد بوده است.
امیدمقدم ابراز کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در خصوص رتبه بندی استان ها به ترتیب از بالاترین نرخ تورم به پایین ترین آن، زنجان در بین استان های کشور در آبان امسال، رتبه 22 را کسب کرده است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بر همین اساس در آبان امسال، استان خراسان شمالی با 12.2 درصد بالاترین نرخ تورم و رتبه نخست و استان تهران با 6.9 درصد کمترین نرخ تورم و رتبه 31 در بین استانهای کشور را دارند.
وی افزود: براساس آخرین گزارش اعلام شده مرکز آمار ایران، نرخ تورم شهری استان در آبان امسال 8.4 درصد بوده است که نسبت به ماه گذشته 0.1 درصد افزایش داشته است، نرخ تورم شهری کشور در همین ماه 8.2 درصد بوده است که نسبت به ماه قبل 0.2 درصد افزایش را نشان می دهد.
امیدمقدم یادآورشد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم روستایی استان زنجان در آبان امسال به 6.7 درصد رسید که خبر از کاهش 0.1 درصدی نسبت به مهر می دهد در حالی که متوسط نرخ تورم روستایی کشور 9.3 درصد بوده و نسبت به ماه قبل 0.2 درصد رشد داشته است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.