به گزارش ایرنا حمید رمضانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: استقرار نظام نامه دامپزشکی در یکی از کارخانجات خوراک دام را داریم که اکنون در مراحل پایانی کار است تا این برند را به ثبت برساند.
وی بدون اشاره به نام این کارخانه تا نهایی شدن کار برندسازی آن ادامه داد: برای اینکه خراسان شمالی حرفی برای گفتن داشته باشد باید تولیدکنندگان را وارد تجارت جهانی کنیم.
وی همچنین عنوان کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی، برای دامداران حدود 30 تا 40 تن نهاده های دامی خریداری کردیم که همزمان با 22 بهمن در سطح استان توزیع خواهد شد.
رمضانی گفت: اصلاحاتی در کشتارگاه دام شهرستان شیروان و مانه و سملقان انجام شده است تا بتوانیم کمیته ساماندهی را در کشتارگاه ها به اهداف مورد نظر خود برسانیم.
وی افزود: بدین منظور تا پایان سال جاری کشتار در این دو کشتارگاه روی خط هوایی انجام می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح پایش بروسلوز در دام سنگین گفت: تحقق این امر منوط به فراهم شدن شرایط کاری، منابع مالی و اعتبار است.
رمضانی عنوان کرد: در مرحله نخست برای اجرای طرح 19 میلیارد ریال پیش بینی شد که از این رقم سه میلیارد و 800 میلیون ریال در مرحله اول مصوب و در دام سبک اجرایی شد.
وی ادامه داد: مقرر شد که مابقی اعتبار هم در دام سنگین اجرا شود که در سال 95، به علت اینکه اعتبارات ملی مشکل داشت انجام نشد.
رمضانی گفت: این موضوع امسال نیز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی خراسان شمالی مطرح و مصوب شد و بخشی از آن توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: 16 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز برای اجرای طرح در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شد.
استان خراسان شمالی افزون بر 2میلیون راس دام سبک و 131 هزار راس دام سنگین دارد.
ع/ 6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.