شهرام طهماسبی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تخصیص بودجه پیش بینی شده به عوامل مختلفی بستگی دارد و هر نوع اتفاقی می تواند در محقق نشدن درآمدهای پیش بینی شده موثر باشد.
وی یادآورشد: در صورتی که بخشی از درآمدهای استانی دریافت نشود، قیمت نفت کاهش یابد یا اتفاقی در منطقه و خلیج فارس رخ دهد، تحقق و تخصیص بودجه با مشکل مواجه خواهد شد.
طهماسبی اظهار کرد: با این وجود، بررسی های کارشناسی نشان دهنده بهبود میزان تخصیص بودجه امسال نسبت به سال گذشته است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: در صورت باقی ماندن تخصیص بودجه امسال در سطح سقف سال گذشته، منابع تزریق شده به این استان بیشتر از سال گذشته خواهد بود، چرا که منابع پیش بینی شده اولیه شاهد افزایش 120 درصدی است.
میزان تخصیص بودجه سال 95 به بیش از 40 درصد می رسید.
وی به سیاست دولت برای خودداری از توزیع پول نقد در تخصیص بودجه اشاره و خاطرنشان کرد: این سیاست به دلیل خاصیت تورم زایی پول نقد در جامعه دنبال می شود و حتی اگر دارایی های دولت نقد شده و توزیع شود، همچنان تاثیر تورم زایی باقی می ماند.
طهماسبی ادامه داد: سال ها از خروج دولت های پیشرفته دنیا از نقدینگی و حرکت به سمت استفاده از اسناد خزانه و فروش اوراق مشارکت سپری می شود و به نظر می رسد دولت تدبیر و امید هم چنین سیاستی را در پیش گرفته است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: از سویی اسناد خاصیت نقد شوندگی سریع ندارند و از سوی دیگر به علت تخصیص اسناد در عمل انتقال دارایی انجام می شود و در صورت نقد شدن هم خاصیت تورم زایی خود را از دست می دهد.
وی اضافه کرد: با این اقدام بانک مرکزی مجبور به انتشار اسکناس نیست و این بهترین اقدام برای کنترل تورم و گردش مالی کشور محسوب می شود.
طهماسبی ابراز کرد: تاکنون میزان توزیع نقدینگی به صفر نرسیده است، اما به نظر می رسد که دولت تمایل بالایی نسبت به کاهش نقدینگی دارد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.