حسین امیدمقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش معدن از عمده ترین بخش های تامین کننده مواد اولیه صنایع و ساختمان محسوب می شود.
وی یادآورشد: ذخایر غنی مواد معدنی به عنوان یک امکان بالقوه می تواند نقشی اساسی در توسعه صنعتی کشور ایفا کند و راهگشای بسیاری از معضلات خودکفایی صنعتی کشور باشد.
امید مقدم اظهار کرد: بهره برداری اقتصادی از معادن کشور دارای سابقه ای طولانی است، اما طی سال های گذشته و به دلایل گوناگون نقش و اهمیت بخش معدن در اقتصاد کشور افزایش یافته است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بهره برداری صحیح و علمی از ذخایر انبوه و متنوع معدنی کشور مستلزم برنامه ریزی های دقیق است و این هدف جز با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق و بهنگام از فعالیت های این بخش میسر نیست.
وی خاطرنشان کرد: مرکز آمار ایران سال های گذشته در جهت فراهم کردن آمار و اطلاعات معادن کشور، طرح های متعددی را تهیه کرده و به اجرا درآورده است.
امید مقدم ادامه داد: طرح آمارگیری از معادن این استان که در سال جاری هم اجرا می شود، سی و چهارمین طرح آمارگیری از معادن است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: در این آمارگیری برای جمع آوری آمار و اطلاعات مربوط به معادن کشور، پرسشنامه ویژه ای تحت عنوان 'پرسشنامه معدن' تدارک دیده شده است.
وی اضافه کرد: ماموران آمارگیری باید ضمن مراجعه به معادن درحال بهره برداری استان و جلب همکاری مسئولان و متصدیان امور مربوطه، پاسخ تمامی سؤالات مندرج در پرسشنامه را به درستی و به طور خوانا در آن درج کنند.
آمارگیری از فعالیت‌های‌ مربوط به‌ معادن کشور ‌و انتشار مستمر نتایج آن، از سال‌ 1333 توسط وزارت‌ صنایع‌ و معادن‌ وقت‌ آغاز شد.
از سال‌ 1367 تاکنون به‌ استثنای‌ سال‌‌های 1370و 1384 آمارگیری‌ از معادن‌ کشور به‌طور سالانه‌ انجام‌ شده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.