طهمورث الیاسی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح آمایش توسعه استان یکی از سندهای برنامه ششم توسعه محسوب می شود که با تمامی استانداردهای لازم در حال تهیه و نهایی شدن است و به طور قطع تاثیرات خوبی پس از اجرا خواهد داشت.
وی افزود: تکمیل و تدوین طرح آمایش استان کرمانشاه در سال های گذشته متوقف شده بود تا اینکه در دولت آقای روحانی دوباره از سر گرفته شد است و براساس برنامه ریزی انجام شده و با تلاش و همت همه دست اندرکاران آن به ویژه دانشگاه رازی به عنوان مجری مطالعات طرح آمایش و سرزمین و آقای رازانی استاندار تا پایان بهمن به اتمام خواهد رسید.
الیاسی همچنین با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه، مسئول تهیه و تدوین و ارائه طرح آمایش به شورای برنامه ریزی استان است، گفت: بحث آمایش استان و مطالعات آن در دولت تدبیر و امید به صورت جدی آغاز شد و برای اولین بار در استان این طرح به زودی به مرحله اجرا می رسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه ادامه داد: در اردیبهشت امسال با حضور استاندار مطالعات کلی طرح آمایش ارائه و با نظر ایشان قرار شد در حضور تعداد بیشتری از مدیران و صاحب نظران استان جلسه ای برگزار و در آن به بحث و تبادل نظر پرداخته شود که این جلسه چند روز قبل برگزار شد.
وی تاکید کرد: ما به دنبال کار کارشناسی برای توسعه استان هستیم و به دلیل دغدغه هایی که داشتیم این طرح را برای دومین بار به جلسه شورا برده ایم تا از نظرات صاحب نظران استفاده نماییم.
الیاسی همچنین در خصوص واگذاری مطالعات طرح آمایش به دانشگاه رازی گفت: بدون شک جامعه دانشگاهی کرمانشاه می تواند طرحی جامع و مبتی بر مباحث علمی و آنچه که نیاز استان است، ارائه کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در طرح آمایش استان کرمانشاه در حدود 800 لایه اطلاعاتی پراهمیت در حوزه های عمرانی، برنامه ریزی، امنیتی، اقتصادی، مدیریت بحران و ... وجود دارد.
وی همچنین به زمان بر بودن تهیه طرح آمایش توسعه ای اشاره و اظهار کرد: تاکنون 15 استان این طرح را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه کرده اند که هر استان حدود پنج تا شش سال وقت صرف کرده اند.
الیاسی اظهار کرد: کار تهیه سند راهبردی آمایش استان کرمانشاه که به صورت جدی از سال 93 آغاز شده هم اینک و پس از سه سال آماده ارائه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه با اشاره به انتقاداتی که از نحوه تهیه طرح آمایش استان می شود، گفت: کسانی که دغدغه و داعیه توسعه استان را دارند چرا در دهه های گذشته در این خصوص حساس نبوده اند و حالا که این حرکت تحول ساز در خصوص تدوین یک سند راهبردی بلندمدت برای توسعه استان تهیه شده و در حال تکمیل است شروع به سنگ پراکنی می کنند.
وی در پایان و با بیان اینکه این طرح به صورت برنامه ریزی شده و سیستماتیک در حال انجام است، گفت: نقدهای منصفانه در این خصوص راه گشا و موثر خواهد بود اما اعمال اغراض شخصی و غرض ورزی های بی حاصل و حاشیه سازی ها نمی تواند کمکی به استان کند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.