به گزارش ایرنا، شهرام طهماسبی روز سه شنبه در نشست آمایش سرزمین منطقه 7 کشوری با حضور روسا و کارشناسان سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان های زنجان، قزوین و مرکزی افزود: ما در استانی زندگی می کنیم که سرشار از ظرفیت هاست اما از آن به درستی بهره برداری نمی کنیم.
وی یادآورشد: بیشتر از 80 درصد تمام ظرفیت ها، امکانات و جمعیت استان زنجان در کمربند جنوب شرقی به شمالغرب این استان قرار گرفته است.
طهماسبی مهمترین معضل پیش روی این استان را منابع آبی محدود اعلام و اظهار کرد: در آینده نزدیک به حتم استان از با مشکل کم آبی رنج خواهد برد و باید از هم اکنون برای مدیریت این وضعیت برنامه ریزی کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: ابزار مدیریت این منابع و جلوگیری از مواجهه با مشکل و بحران آمایش سرزمین است که حاصل مطالعات چندین ساله کارشناسان به شمار می آید.
وی خاطرنشان کرد: پیش از این هر استان با توجه به سابقه تاریخی، فرهنگی و ارتباطی خود با استان های دیگر در یک منطقه قرار می گرفت.
طهماسبی ادامه داد: منطقه بندی جدید کشور برای تدوین سند آمایش سرزمین که چندان شباهتی به تقسیم بندی گذشته ندارد، فرصت جدیدی برای سناریو نویسی و ایجاد ارتباطات جدید فراهم می کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: سناریوها مزیت های رقابتی استان ها را تعیین می کنند و می توان بر اساس آن استان ها را دسته بندی کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی هم در ادامه جلسه گفت: هدف از نشست منطقه ای، شناسایی مشکلات و عملیات مشترک برای توسعه منطقه ای است.
رقیه یادگاری اضافه کرد: باید مطالعات بلند مدت منطقه ای انجام شود و تضمینی برای اجرای برنامه ریزی های منطقه ای وجود داشته باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین هم ادامه داد: منطقه بندی آمایش بر اساس سیستم اکولوژیکی و جغرافیایی باید مد نظر قرار گیرد.
ابوالفضل یاری تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت های اکولوژیکی توان برنامه ریزی برای آینده مشترک و معین را افزایش می دهد.
این نشست یک روزه برای بررسی برنامه مشترک آمایش سرزمین سه استان زنجان، قزوین و مرکزی برگزار شد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.