صفی الله کرامتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 50 مانور در سطح استان عملیاتی و میزان آمادگی دستگاه های عضو ستاد بحران برای امداد رسانی هنگام حوادث ارزیابی شده است.
وی یادآوری کرد: بنابراین برای ارائه خدمات مناسب هنگام بروز حوادث مانورهای تخصصی به غیر از ساعت صفر و دیگر عملیات ها با حضور دستگاه متولی در دستور کار قرار گرفته است.
کرامتی افزود: هشتم آذر امسال همزمان با مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس کشور این مانور در مدارس 14 منطقه این استان با مشارکت دانش آموزان برگزار شد.
وی بیان کرد: برای امداد رسانی در مواقع وقوع حادثه شهرستانهای این استان به چهار قسمت تقسیم شده که مدیریت بحران در استان با استانداری و در شهرستانها با فرمانداری ها است.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان ادامه داد: هنگام وقوع حوادث به ویژه زلزله باید مدیریتی واحدی حاکم باشد و همه متولیان دستگاه های اجرایی نیز به این موضوع اعتقاد جدی داشته و علاوه بر آن، قانون مباحث و دستورالعمل ها را مشخص کرده است.
وی با بیان اینکه دستگاه های موازی در مدیریت بحران وجود دارند، اظهار کرد: همانند 10 کشور برتر جهان که سازمان و مدیریت اضطراری در این بخش ایجاده کرده اند در کشور ما نیز این مهم باید مورد توجه قرار گیرد تا معضلات بوجود آمده کاهش یافته و روند امداد رسانی ها نیز به نحو مطلوبی انجام شود.
کرامتی خاطرنشان کرد: رسانه ها و شبکه های اجتماعی در آگاه و فرهنگ سازی مردم برای مواجهه با بحران و حوادث نقش موثر و مهمی دارند و در این حوزه باید اقدامات بیشتری انجام شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس نتیجه سرشماری سال 95، جمعیت کل استان زنجان یک میلیون و 57 هزار و 461 نفر برآورد شد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.