جعفر الوندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 9 ماه همچنین در مجموع 790 سند مالکیت دولتی صادر شده است.
الوندی با اشاره به وصول حدود 17 میلیارد و 400 میلیون ریالی این اداره کل، خاطرنشان کرد: درآمد ثبت و اسناد استان در این مدت نزدیک به 60 میلیارد ریال بوده است.
وی با اشاره به میزان وقوع ازدواج و طلاق در استان تاکید کرد: نزدیک یک هزار و 800 طلاق و حدود 7هزار و 300 واقعه ازدواج در این مدت ثبت شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک زنجان با اشاره به ضرورت دقت مردم در زمان تفکیک املاک برای پیشگیری از هرگونه مشکل احتمالی در آینده، گفت: مردم هرگونه تفکیک املاک را به طور رسمی در این اداره کل ثبت کنند.
وی افزود: تا کنون بیش از چهار هزار مورد تفکیک املاک در این مجموعه به ثبت رسیده است.
الوندی خاطرنشان کرد: امسال در این استان بیش از 24 هزار سند مالکیت صادر شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک زنجان با بیان اینکه امسال بیش از 5هزار و 228 ملک بازداشتی داشته ایم، گفت: همچنین در این مدت نزدیک 4 هزار ملک رفع بازداشت شده است.
وی تصریح کرد: امسال ادارات و نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی بیش از 27 هزار استعلام کرده اند، که اکثر این استعلام ها در کمتر از 2 روز پاسخ داده شده است.
الوندی با اشاره به اینکه سال گذشته استان زنجان رتبه نخست کشور را در ثبت شرکت­‌ها کسب کرده است، تصریح کرد: زنجان بیش از 17 هزار شرکت ثبت شده دارد، که بیش از 500 شرکت در سال 95 ثبت شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک زنجان افزود: این اداره کل به لحاظ عملکردی رتبه پنجم کشوری را در بین استان ها کسب کرده است.
به گزارش ایرنا، استان زنجان بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی ملی دارد که در اختیار اداره کل منابع طبیعی زنجان است.
سال گذشته از این اراضی فقط 30 هزار هکتار در طرح کاداستر ثبت و برای آنها سند صادر شد.
گفتنی است، بیش از 65 درصد زمین های استان ملی است.
کاداستر به معنی فهرست مرتب شده اطلاعات مربوط به قطعات زمین که مشخصه های زمینی مانند اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی یا حقوقی به نقشه بزرگ مقیاس اضافه شده است.
سال گذشته در مجموع 38 هزار سند تک برگ در استان صادر شده است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.