به گزارش ایرنا، محمدحسن باستی روز دوشنبه در نشست با نمایندگان مالک زمین های تل چیتی گناوه در فرمانداری افزود: این منطقه بکر که مکانی مستعد و درخورشان برای مردم این شهر باید باشد، سال های سال بلاتکلیف مانده و باید برای ساختن این شهر گردشگرپذیر همه کمک کنیم تا از این وضعیت خارج شود.
وی اظهارکرد: شهر گناوه به لحاظ موقعیت اقتصادی و گردشگری سالانه میزبان میلیون ها مسافر از اقصی نقاط کشور اما درخور شان و زیبنده مردم این شهر نیست و از فرصت هایی که در آن وجود دارد استفاده نشده است.
معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: وضعیت کوچه و خیابان های شهر گناوه زیبنده مردم نجیب این منطقه نیست و اهالی باید دنبال منافع و پیشرفت این شهر باشند و سرمایه های خود را در زادگاه خود صرف و با رعایت حقوق شهروندی، شهرداری را همیاری و مساعدت کنند.
وی افزود: پارکینگ در مغازه های احداث شده این شهر نادیده گرفته شده و حقی که بابت ساخت و سازها باید به شهرداری داده شود، انجام نشده است.
باستی گفت: شهرداری برای خرید زمین های تل چیتی بودجه ای ندارد و از مالکان آن توقع داریم با درنظرگرفتن حق و حقوق خود و منافع عمومی به توافق برسند.
وی از نمایندگان شرکت کننده دراین نشست خواست پیشنهادهای ارایه شده را بررسی و با مالکان دیگر درمیان گذارند و نتیجه را هر چه زودتر اعلام کنند.
فرماندارگناوه گفت: تل چیتی همجوار با ساحل این بندر نقطه ای مستعد برای گردشگری و مکانی تفریحی است که باید به نحو مطلوبی از آن استفاده کرد.
سیدعلی پاک نژاد افزود: باتوجه به اینکه منطقه بکر تل چیتی مالکانی دارند از آنان انتظار داریم برای برون رفت از چهره نامطلوب و زشتی که به خود گرفته و تبدیل آن به مکانی سالم و درخور مردم ، همکاری و تعامل داشته باشند.
شهردار گناوه گفت: تل چیتی بهترین نقطه این شهر برای توسعه گردشگری است که می توان با سرمایه گذاری و ایجاد امکانات لازم به مکانی درآمد زا برای رفاه گردشگران و مردم این شهر تبدیل کرد.
ماشاالله احمدی افزود: باتوجه به اینکه در این نقطه عده ای زمین دارند، از آنان انتظار داریم که برای برون رفت از وضعیت کنونی تعامل و همکاری کنند به گونه ای که هم حقوق آنان و هم شهرداری درنظر گرفته شود.
تل چیتی گناوه به وسعت 35 هکتار در بهترین نقطه شهر و نزدیک ساحل قرار دارد که اداره منابع طبیعی در سال 1348 به منظور جلوگیری از ورود ماسه بادی به درون شهر، طرح تثبیت شن های روان را با کشت نهال از گونه های مختلف دراین مکان به مرحله اجرا در آورد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.