به گزارش ایرنا، یکی از رویکرد کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف توانمندسازی خانوارهای مددجویی تحت حمایت این نهاد و خروج انها از چرخه حمایتی است.
یکی از پیامدهای ناخوشایند آسیب‌های اجتماعی انباشت فقر در جامعه و در ادامه آن گسست اجتماعی در خانواده و به‌تبع آن جامعه بوده و در این میان کم کردن آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از تولید فقر در جامعه نیازمند بسیج همگانی در این بخش است.
هدایت صفری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: راهبرد کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف زمینه‌سازی برای شکوفایی استعدادها و تلاش برای کسب معاش در بین خانوارهای تحت حمایت این نهاد و ترویج سبک زندگی دینی در بین گروههای مختلف مددجویی با استفاده از برنامه‌های فکری و فرهنگی در این بخش است.
وی افزود: سالانه 10 درصد از جامعه هدف کمیته امداد توانمند شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند که سال گذشته یکهزار و 50 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از طریق ایجاد اشتغال و مددکاری حرفه‌ای توانمند شده و از چرخه حمایتی این نهاد در استان زنجان خارج‌شده‌اند.
به گفته این مسئول، طبق برنامه ریزی انجام گرفته جشن خودکفایی و توانمندی 2 هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد در پایان سال جاری برگزار شود.
وی بیان کرد:با ارائه مشاوره‌های دینی و اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد ازجمله اجرای طرح شوق زیارت تلاش می‌شود، مدیریت منابع و مصارف را در مددجویان تحت حمایت این نهاد را ایجاد برای ورود به عرصه کار و تلاش آماده شوند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان خاطر نشان کرد: فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی به پشتوانه 2 سرمایه بزرگ اجتماعی مردم و رهبری شکل‌گرفته و موجب بابرکت شدن خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف می‌شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار ، 17هزار سالمند ، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.