عباس اهرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به همگام‌سازی مسئولان برای کمک به این افراد تأکید و اظهارکرد: ‌اکنون یک‌سوم از سالمندان این استان به دلایل همچون ازکارافتادگی، بیماری، بی‌سرپرستی و نیازمند بودن تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند.
وی بیان کرد: این افراد به نسبت جمعیت خانوادگی از کمک‌معیشت‌های پرداختی کمیته امداد استفاده می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان شمالی گفت: این نهاد ماهیانه بیش از 15 میلیارد ریال کمک‌معیشت به‌حساب سالمندان این نهاد واریز می کند.
وی در ادامه گزارشی از حمایت‌های کمیته امداد از وضعیت جامعه سالمندان تحت حمایت ارائه کرد و گفت: این نهاد برای حمایت از سالمندان برنامه متنوعی همچون ارائه خدمات ویژه درمانی، برگزاری اردوهای زیارتی، کمک‌های مالی بلاعوض و وام کارگشایی، پرداخت کمک‌هزینه نگهداری از بیماران زمین‌گیر، ایجاد اشتغال به سالمندان دارای توان جسمی را در برنامه دارد.
وی ادامه داد: 228 نفر از سالمندان تحت حمایت این نهاد زمین‌گیر هستند که کمیته امداد ماهیانه یک میلیون ریال برای نگهداری از آنها پرداخت می‌کند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان شمالی به سایر برنامه‌های بهداشتی و درمانی کمیته امداد در حمایت از سالمندان اشاره کرد وافزود: طرح ارائه خدمات درمانی و بهداشتی وهمچنین اجرای طرح غربالگری برای درمان بیماری های این افراد در حال اجرا است.
وی همچنین با تاکید بر مشارکت خیران و دستگاه های اجرایی برای حمایت از سالمندان، بیان کرد: همگام سازی مسئولان در تکریم از منزلت سالمندان و پیشگیری از انزوای اجتماعی آنها بسیار مؤثراست.
اکنون 33 هزار خانواده محروم با جمعیت 53 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی هستند که بیش از 47 درصد از این خانوار ها یعنی حدود 16 هزار نفر در مناطق محروم ساکن هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.