سمانه شاددل روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از معضلات مهم زنجان ترافیک در محدوده بافت مرکزی شهری است و در این میان بیشتر خطوط شرکت واحد اتوبوسرانی از این معابر تردد می کنند.
وی یادآوری کرد: بروز چنین موضوعی در هسته مرکزی شهر موجب می شود ترافیک به مراتب افزایش یابد و انگونه که باید و شاید خدمات رسانی مطلوبی به گروههای هدف انجام نگیرد.
شاددل افزود: بر این اساس طبق گفت و گوهای انجام گرفته، پایانه اتوبوسرانی در چند نقطه شهر مستقر خواهد شد و فقط چند اتوبوس در قالب خطوط ویژه بصورت رفت و برگشتی از پایانه های مجاور به هسته مرکزی شهر تردد خواهند کرد.
به گفته این مسئول، با این اقدام الگوی زمان سفر به بافت مرکزی شهر با ناوگان حمل و نقل عمومی کاهش چشمگیری خواهد یافت و به این موضوه نیز باید توجه داشت که طراحی خطوط بر اساس مطالعات ، آماربرداری انجام گرفته و تعیین الگوی سفر شهروندان خواهد بود.
وی بیان کرد: متاسفانه شهروندان زنجانی در ترافیک مرکز شهر همکاری لازم ندارند و دستگاههای مسئول نیز در حد توان می توانند انجام وظیفه کنندو این موضوع یک خلا مهم به شمار می رود.
مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری زنجان ادامه داد: هم اکنون مرکز کنترل ترافیک شهرداری در مراحل پایانی قرار دارد و به تدریج نصب تجهیزات ان در حال انجام است که این پروژه در اسرع وقت به بهره برداری برسد .
وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این پروژه اقداماتی مهم در کاهش مشکلات ترافیکی نظیر محدوه طرح ترافیک و توسعه مدیریت هوشمنمد ترافیک انجام خواهد گرفت .
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی مرکز کنترل ترافیک شهر زنجانبه بطور رسمی از سال 94 آغاز و پیش بینی می شود طی2 ماه آینده یکی از مجهزترین و به روز ترین مراکز کنترل ترافیک کشور بهره برداری شود.
ساختمان این مرکز در چهار طبقه و هر طبقه 400 متر مربع احداث شده که طبقه همکف آن به مانیتورینگ و نظارت تصویری اختصاص دارد و برای تکمیل و تجهیز این مرکز پنج میلیارد تومان هزینه خواهد شد که از این میزان یک میلیارد تومان به تجهیزات اختصاص دارد که 50درصد آن خریداری و تحویل شده و 50 درصد باقیمانده نیز مراحل نهایی خود را طی می کند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.