به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست ستاد اربعین استان که با حضور وزیر کشور در پایانه مرزی مهران برگزار شد، اظهار کرد: در ایام اربعین امسال همکاری بسیار خوبی میان مسئولان دوایر مختلف لشگری و کشوری و نیروهای نظامی و انتظامی در مرز مهران وجود داشت که باعث سهولت در انجام کارها شد.
وی با بیان اینکه وقت زیادی از فعالیت ها صرف برگشت زائران بدون ویزا شد، افزود: طی این مدت اکثریت قریب به اتفاق زائران قوانین و مقررات را رعایت کردند و افرادیکه بدون روادید به مرز مهران آمده بودند برگشت داده شدند.
وی تاکید کرد: در ورودی های استان با تدبیر خاص مدارک زائران کنترل شد و کسی بدون گذرنامه و ویزا از مرز مهران خارج نشد.
استاندار ایلام از آمادگی کامل همه بخش های نظامی و انتظامی، درمانی، حمل و نقل، خدمات رسانی و اسکان و پذیرایی از زوار در بازگشت خبر داد و تاکید کرد: هماهنگی خوبی در برگشت زائران وجود دارد و برای شرایط اضطرار 2 هزار اتوبوس برای جابجایی و انتقال زائران پیش بینی شده است.
سلیمانی دشتکی با اشاره به تکمیل زیرساخت های جاده ایلام - مهران در ایام اربعین امسال، گفت: با تلاش پیمانکاران و قرارگاه خاتم الانبیاء 75 درصد از مسیر ایلام مهران زیر بار ترافیک رفت.
وی اضافه کرد: تکمیل پروژه ایلام به مهران از اولویت هاست و باید در ماه های آینده این مهم به سرانجام برسد.
وی با اشاره به اینکه در ایام اربعین 100 هزار خودرو زائران اربعین در پارکینگ های مهران پارک شد، یادآور شد: حدود ۷۰ درصد پارکینگ های شهر مرزی مهران در حال حاضر تخلیه شده است.
به گزارش ایرنا، در ایام اربعین امسال شاهد تردد بیش از یک میلیون زائر از مرز بین المللی مهران بودیم که تاکنون بیش از ۷30 هزار زائر از این نقطه مرزی به کشور بازگشته اند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی**انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.