به گزارش خبر آنلاین و به نقل ازپایگاه خبری مدیریت شهری کرج: طی حکمی، محمد حاجی جعفری به عنوان سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج منصوب شد.

پیش از این احسان علوانی در سمت مدیریت مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج ایفای نقش می کرد.

مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج نزدیک به سه سال است که به منظور کاهش بار ترافیکی در سطح شهر، راه اندازی شده تا از این طریق مدیریت صحیح و علمی ترافیک، روان‌سازی ترافیک در معابر پر رفت و آمد با استفاده از سیستم‌های پیشرفته، نظارت بر خدمات‌رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی همچنین تسریع حضور نیروهای امدادی، پلیس و اورژانس در محل حادثه در زمان‌های بحرانی میسر شود.
توسط این مرکز در بیش از 43 نقطه از سطح شهر کرج دوربین‌های طرح ترافیک نصب شده است تا کنترل محدوده‌های ترافیکی این کلانشهر به صورت کاملا مکانیزه اجرایی شود؛ نرم افزار ثبت وقایع ترافیکی نیز توسط مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج راه اندازی شده که این نرم افزار، گزارش‌ها و وقایع مشهودی که توسط دوربین‌های نظارت تصویری ثبت شده را پیگیری می کند.
در نرم افزار یادشده، وقایعی نظیر آبگرفتگی، اختلاف سطح و ناهمواری معابر، اشیای مازاد در معابر، چگونگی آسفالت خیابان‌ها، آتش سوزی، امداد، نجات، تخلفات راهنمایی و رانندگی، تصادفات، ازدحام مسافر، نیاز به تعمیر و نگهداری تجهیزات ترافیکی، نقص خودروهای منجر به انسداد ترافیکی قابل ثبت و پیگیری است. ‏ثبت و اعلام درگیری عوامل انسانی، عملیات عمرانی، کمبود وسایل نقلیه هم از دیگر کاربری‌های نرم افزار ثبت وقایع ترافیکی است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 784471
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.