به گزارش ایرنا شهردار آباده، یکشنبه در حاشیه آیین افتتاح این مرکز که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس برگزار شد، در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: این مرکز که با بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار راه اندازی شده در طبقه فوقانی ساختمان آتش نشانی شماره 2 آباده مستقر و مجهز به دوربین های ثبت تخلف، دوربین های نظارتی و سامانه کنترل ترافیک شهری (SCATS) است.
محمد هادی هاشم پور افزود: نصب دوربین های نظارتی و ترافیکی، اصلاح میدان های شهری، هوشمند سازی چراغ های راهنمایی و رانندگی و سامانه پرداخت الکترونیکی وسایل حمل و نقل شهری از جمله مزایای بهره برداری از این مرکز است.
وی، با اشاره به اینکه از دیگر مزایای با ارزش این مرکز، مدیریت بحران و نظارت بر خدمات شهری است، گفت: در فاز نخست فعالیت این مرکز، ابتدا در بلوار آزادی و بلوار شهید چمران آباده، سرعت وسایل نقلیه و در سایر مناطق این شهر اموری مانند، توقف خودروها قبل از خط عابر پیاده، عبور از چراغ قرمز و سایر تخلفات راهنمایی و رانندگی کنترل می شود.
شهردار آباده در بخش دیگری از مطالب خود بیان کرد: بر اساس ماده 23 قانون جرایم راهنمایی و رانندگی، شهرداری ها موظف به هزینه در بحث کنترل ترافیک شهری هستند و از سال 95 با تغییراتی که در قانون یاد شده به وجود آمد، امور مربوط به راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهری در نهایت به شهرداری ها واگذار شده و اعتبار لازم برای این کار به این نهاد تخصیص می یابد.
هاشم پور افزود: شهرداری های مرودشت، داراب، کازرون، نورآباد ممسنی، فیروزآباد و اقلید نیز پس از آباده در حال احداث این مرکز هستند و تا پایان سال 96 تمام مراکز شهرستان های فارس مجهز به مرکز کنترل ترافیک خواهند شد.
شهرستان آباده در فاصله 274 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
6118
خبرنگار: علی سعادت ** انتشار د هنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.