صدیقه دهنایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به رغم هماهنگی انجام شده همکاری های لازم میان دانشگاه علوم پزشکی، مجمع خیرین سلامت و اداره کل بهزیستی استان برای ارتقا بخشی به خدمات مورد نیاز بیماران اوتیسمی وجود ندارد.
وی اظهار کرد: بهزیستی استان معتقد است که شمار بیماران اوتیسمی بسیار اندک بوده و این در حالی است که آمار این بیماران در استان همانند آمار جهانی آن است که باید نسبت به شناسایی و ثبت پرونده آنها اقدام شود.
دهنایی افزود: متاسفانه چند استان در سطح کشور از جمله زنجان به صورت نمایندگی انجمن اوتیسم فعالیت می کنند و این موضوع امکان انجام اقدامات بهینه و تاثیر گذار را برای بیماران سلب کرده است.
وی بیان کرد: بر این اساس نمایندگی این انجمن تلاش دارد بصورت خیریه ای مستقل فعالیت داشته باشد که مراحل طولانی اداری تحقق چنین کاری را نیز با دشواری فراوان مواجه کرده است.
نماینده انجمن اوتیسم در زنجان ادامه داد: بیماران اوتیسم با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و این بیماران درمان پذیر نیستند و به خدماتی مهم و حیاتی از قبیل گفتار درمانی و کار درمانی نیاز مبرم دارند.
وی اظهار کرد: اغلب خانواده های بیماران اوتیسمی به لحاظ اقتصادی قادر به پرداخت هزینه های موردنیاز خدمات یاد شده نیستند و برای رفع این معضل نیز در حد توان کمکهای مالی به آنها اعطا می شود.
دهنایی خاطرنشان کرد: نبود آگاهی لازم درخصوص این بیماران نیز امکان تشخیص و ارائه خدمات مورد نیاز به آنها را با دشواری مواجه می کند.
به گزارش ایرنا، اوتیسم نوعی اختلال روانی است که مبتلایان به آن برای ایجاد رابطه قابل فهم با دیگران مشکل دارند و مبتلایان بیشتر از ناتوانی های دیگری نیز رنج می برند که مربوط به یادگیری است طبق آمارهای ارائه شده یک درصد افراد جامعه مبتلا به اوتیسم هستند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.