به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه سه شنبه در دیدار با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، افزود: حرکت دانشجویان در سال 32 پیام استکبارستیزی و آزادی خواهی داشت.
درویش امیری خاطرنشان کرد: روحیه استکبارستیزی نیاز اساسی ایران برای حفظ منافع ملی، استقلال، تمامیت ارضی و حفظ همه جانبه کشور از دست بیگانگان است.
استاندار زنجان افزود: سال 57 مردم ایران با همین شعارها و آرمان ها انقلاب کردند و به میدان مبارزه با طاغوت رفتند.
وی تاکید کرد: امروز بیشتر از هر زمان دیگری در کشور به انسجام ملی، وحدت، همدلی، یکپارچگی و یکدلی نیاز داریم.
درویش امیری اظهار کرد: عده ای در این کشور با نام اسلام، آزادی و جمهوریت این کشور را تضعیف کردند.
وی به تفکیک ناپذیر بودن شعارهای انقلاب اسلامی از یکدیگر اشاره کرد و گفت: مردم ایران جمهوریت و اسلامیت را باهم می خواهند و این 2 شاخص جدایی ناپذیرند.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: کشور در این چهار دهه همواره با برگزاری انتخابات و دریافت نظر مردم جمهوریت را با یکدیگر تمرین کرده اند، در حالی که خیلی از کشورهای منطقه حتی جرات برگزاری یک انتخابات را هم ندارند.
درویش امیری تاکید کرد: هرکسی در هر بخشی بخواهد نظام جمهوری اسلامی را تضعیف کند، به قطع در مسیر اهداف انقلاب اسلامی قرار ندارد.
وی افزود: لازمه پیشرفت مهار نشدنی علم و رشد فناوری در ایران و ادامه پرقدرت این مسیر، تمرکز روی پژوهش و بهره گیری از آن است.
به گزارش ایرنا، این روز، به یاد سه دانشجویی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا، همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهید شدند، گرامی داشته می‌شود.
3216/6085
خبرنگار : سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.