به گزارش ایرنا، 13 آبان از آن دست مناسبت هایی است که هر ساله قشرهای گوناگون جامعه را در هر سن و سالی که باشند، پای کار می آورد.
فرهنگیان و دانش آموزان، دانشجویان و استادان، بازاریان و رده های مختلف بسیجیان دوشادوش یکدیگر، مشت های خود را گره کرده و بار دیگر نشان می دهند که با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، همچنان روحیه استکبارستیزی را در خود زنده نگه داشته اند.
امسال هم زمانی این رویداد با ایام اربعین اباعبدالله(ع) نیز حال و هوایی دیگر به این مراسم بخشیده است. یاد امام حسین (ع) و 72 تن از یاران پاک و شهیدش، در دل هر مومنی غوغا به پا می کند. این غوغا از جنس ایستادگی در برابر ظلم، دورویی و تفرقه است.
حال صندوقچه ذهن مردم این دیار، خاطرات جفاهای امریکا را به سخنان اخیر رییس جمهور جدیدش گره می زند تا موتور محرکی باشد که فریاد 'هیهات من الذله' را از عمق جان سر دهند.
امیر حسین، نوجوان 14 ساله ای است که به همراه مربیان و همکلاسی هایش در این راهپیمایی شرکت کرده است. تابلو نوشته ای در دست دارد که بر روی آن عبارت'یار دبستانی من 13 آبان روزماست' به چشم می خورد. می گوید: 13 آبان روز ما دانش آموزان است و باید در این مراسم حضوری پررنگ داشته باشیم و به همه دنیا بگوییم ایران هزاران حسین فهمیده دارد که قلبشان برای حفظ این نظام اسلامی می تپد.
دانشجویان هم حضوری پررنگ در این مراسم دارند. رییس دانشگاه پیام نور شاهرود با تاکید بر اهمیت مشارکت جوانان تحصیل کرده در چنین برنامه هایی، می افزاید: 13 آبان یادآور روزی است که مردم ایران به ویژه دانش آموزان و دانشجویان به این نتیجه رسیدند که باید امریکا را دشمن شماره یک خود بدانند.
علی شاهینی ادامه می دهد: امید است مردم با وحدت خود و مسوولان هم با خدمت گذاری بیشتر، بتوانند به تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و زیرپا گذاشتن استکبار جهانی دست یابند.
عضو شورای شهر شاهرود هم به نمایندگی از مردم شهرش به خبرنگار ایرنا می گوید: 13 آبان مظهر عزم ملت ایران برای استکبارستیزی بوده و بیانات چند روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع دانش آموزان ما را به حضور پررنگ تر در این اجتماع مصمم تر کرد.
وحید الدین وحیدنیا می افزاید: باید تا آخرین نفس حامی و مدافع انقلابی بود که برای به ثمر نشستنش خون شهدای بسیاری بر زمین ریخته شده و مدافعان حرم حضرت زینب(س) هم ادامه دهنده این راه هستند.
سخنران مراسم این روز بزرگ در شاهرود اما معاون پارلمانی وزارت دفاع است. سردار حمیدزاده به بازخوانی بخشی از جنایات استکبار به سرکردگی ایالات متحده در برابر ملت ایران پرداخته و می گوید: اسناد به دست آمده پس از تسخیر لانه جاسوسی امریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام نشان داد دولت موقت از بدو تشکیل خود راهی غیر از صراط مستقیم را پیموده است.
وی یادآور می شود: انجام کودتای 28 مرداد، تاسیس ساواک، حمله های ددمنشانه در کشتار مردم در خرداد 42 و اعلام حکومت نظامی به منظور کشتار 17 شهریور تنها بخشی از جنایت های شیطان بزرگ در ایران اسلامی است.
حمیدزاده ادامه می دهد: طراحی سفارت امریکا برای سرکوب مردم توسط دولت نظامی نشان می دهد که اقدامات دولت نظامی و جنایت های رژیم پهلوی از 19 دی 56 تا 22 بهمن 57 به دستور امریکا صورت گرفته است.
13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، روز دانش آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی امریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام است.
مردم شاهرود در پایان راهپیمایی آدمک های عموسام و پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.