به گزارش ایرنا، کارت شهروندی خدمت جدیدی از شهرداری زنجان بشمار می رود و به منظور تسهیل پرداخت‌های خرد و روزانه شهروندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در واقع این کارت کیف پول الکترونیکی شهروندان بوده که در سازمانهای حمل و نقل شهری و خدمات شهری مانند اتوبوس، تاکسی، پارک حاشیه‌ای و پارکینگ‌های عمومی و مراکز تفریحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
منیژه ناظری روز دوشنبه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه با وجود اقدامات انجام گرفته عمده ترین مشکل در اجرای مناسب این طرح مشارکت ناکافی مردم و رانندگان تاکسی است، زیرا تداوم این روند، اجرای این طرح را با کندی مواجه کرده است.
وی اظهار کرد: بر این اساس آگاهی نداشتن شهروندان به مزایای پرداختهای الکترونیکی از جمله علت های اصلی کندی اجرای این طرح بوده و در این میان اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اثر گذاری بهتری را بدنبال دارد.
مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری زنجان ادامه داد: تا کنون 46 هزار کارت شهروندی بین شهروندان توزیع شده و این ظرفیت وجود دارد به هر مقدار و مورد نیاز دیگر نیز توزیع شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.
وی بیان کرد: استفاده نکردن شهروندان از کارت شهروندی موجب شده دستگاههای کارتخوان رانندگان نیز چندان فعال نباشد و در واقع تراکنش های پایینی را ثبت کنند.
ناظری، استفاده از این نوع کارت را موجب افزایش سرعت و کاهش زمان انتقال وجوه از یک نقطه به نقطه دیگر عنوان کرد و گفت که
افزایش امنیت در مقابل سرقت، مفقود شدن و از بین رفتن پول نقد از دیگر مزایای این طرح است.
وی اظهار کرد: استفاده از کارت به جای پول، کاهش هزینه‌های چاپ اسکناس و علاوه بر آن حجم مسافرت‌های درون شهری به منظور دریافت و پرداخت‌های معمولی بانکی را کاهش می دهد و از این طریق موجب کاهش هزینه‌های فردی و اجتماعی می شوند.
مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری زنجان خاطر نشان کرد: بدلیل حذف نقل و انتقال پول نقد بهداشت عمومی افزایش می یابد و علاوه بر ان مشکل نبود پول خرد در خرید و فروش روزانه بررف می ‌شود.
به گفته ناظری برای ترویج استفاده از کارت شهروندی، اقداماتی از قبیل تجهیز اتوبوس‌ها به سیستم‌های جدید،خط‌کشی معابر جهت اجرای پروژه پارکبان، نصب سامانه‌های نرم افزاری جهت اجرای پروژه،نصب تجهیزات شارژ و صدور کارت در شعب بانک تجارت ، نصب تجهیزات افزایش اعتبار در فروشگاه‌های منتخب در محل‌های پرتردد، آماده سازی تبلیغات شهری و تهیه تیزرهای تبلیغاتی در سطح شهر، شروع عملیات نصب تجهیزات تاکسی ها انجام گرفته است.
به گزارش ایرنا، طبق هدف گذاری انجام گرفته 2 هزار و 300 تاکسی به استفاده از کارتخوان ملزم خواهد شد و این روند با همکاری سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری زنجان ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان با 430 هزار نفر جمعیت سه منطقه شهرداری دارد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.