علی محمدی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح حذف دفترچه درمانی برای اولین بار در کشور اجرا شد و این مهم رضایت بیمه شدگان را در تمامی مراکز ملکی استان بدنبال داشته است.
وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌ها در خدمات‌رسانی سریع و ارائه بهتر خدمات به بیماران موثر واقع شود الکترونیکی شدن دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی و نسخ الکترونیکی است.
محمدی خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تغییر اساسی در حوزه تامین اجتماعی، گام های اساسی برای حل مشکلات مردم در این حوزه برداشته شد و به همین منظور پروژه حذف دفترچه ها نیز در سازمان تامین اجتماعی کلید خورد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: مزایای حذف دفترچه این است که تشخیص هویت افراد مراجعه کننده به صورت آنلاین و برخط و با ارائه کدملی انجام می شود و مدت زمان انتظار در صف کاهش می یابد .
به گفته وی، این برنامه کمک خوبی به کنترل هزینه ها و روان شدن امور درمانی می‌کند و همه اسناد و مدارک پزشکی ثبت شده، قابل پیگیری، استناد، رصد و آماردهی است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان اضافه کرد: کاهش هزینه ها از اهداف مهم سازمان تامین بوده و در این میان سالیانه 600 میلیارد ریال برای چاپ دفترچه های کاغذی توسط سازمان تامین اجتماعی کل کشور هزینه می شد که با اجرای این طرح یک سوم از هزینه های آندر این بخش کاسته می شود.
وی خاطر نشان کرد: این استان گامهای بلند سازمان را در الکترونیکی کردن خدمات ارزشمند و در راستای اهداف استراتژیک سازمان در برداشته که دیگر نیازی به نسخه نویسی پزشکان بر روی دفترچه نیست و این خدمات به صورت الکترونیکی به بیماران ارائه می شود و پزشکان نیز نسخه الکترونیکی برای بیماران تجویز می کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 2 بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می کنند.
228 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 123 داروخانه و آزمایشگاه، 16 درمانگاه، 14 بیمارستان و کلینیک، 33 مرکز رادیو تراپی، سونوگرافی و فیریوتراپی، هشت شبکه بهداشت، 4 مرکز ام آر آی، سی تی اسکن، پزشکی هسته ای، رادیوتراپی کلینیک مهرانه با اداره کل تامین اجتماعی این استان طرف قرارداد هستند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.