به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر پیمان آسترکی عنوان کرد: ابتدای هفته ی جاری ما تعدادی پزشک متخصص را که از وزارت بهداشت معرفی شده بودند بر اساس نیاز شهرستان ها توزیع و ابلاغ آنها را صادر کردیم.

وی ادامه داد: هر چند کاستی ها و نیازهای درمانی استان با این تعداد به طور کامل مرتفع نخواهد شد اما می تواند پوشش قابل ملاحظه ای را ایجاد کند. وی گفت: البته از ابتدا تعداد 64 نفر را به ما اعلام کردند که تا کنون همه ی این متخصصین هنوز برای توزیع مراجعه نکرده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین در خصوص مباحث مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر عدم تخصیص پزشک در بعضی از تخصص ها به برخی شهرستان ها خاطرنشان کرد: متأسفانه چند روزی است شاهد انتشار برخی مباحث کذب و غیر واقعی از سوی بعضی از افراد هستیم که بدون استدلال و دلیل قانع کننده صورت گرفته است.

دکتر آسترکی ادامه داد: برای نمونه بحث هایی مطرح شده که چرا سهم شهرستان بروجرد از این تعداد متخصص فقط دو نفر بوده است.

وی افزود: برای شهرستان بروجرد براساس نیازی که در حال حاضر دارد برای تخصص های جراحی مغز و اعصاب، پاتولوژیست، پزشکی هسته ای، روانپزشکی و نورولوژیست هر کدام یک نفر، برای تخصص داخلی دو نفر و برای فوق تخصص قلب نیز یک نفر را در نظر گرفته و ابلاغ صادر کردیم.

دکتر آسترکی گفت: از این تعداد، پزشک فوق تخصص قلب مدتی پیش یعنی قبل از توزیع متخصصین اخیر خود را معرفی و شروع به کار کرده است.

وی ادامه داد: از سایر تخصص های عنوان شده جراح مغز و اعصاب و روانپزشک نیز خود را معرفی کرده و شروع به کار کرده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان تأکید کرد: مابقی متخصصین نیز ابلاغ خود را دریافت کرده اند و ممکن است هنوز خود را به شبکه بهداشت و درمان معرفی نکرده باشند، اما بالاخره نیروی شهرستان بروجرد محسوب شده و به زودی شروع به کار خواهند کرد.

دکتر آسترکی خاطرنشان کرد: ما این موضوع را می پذیریم که نیازهای شهرستان بروجرد هم در کمیت و هم در نوع رشته های تخصصی بیشتر است اما در طرف مقابل باید شرایط سایر شهرستان های استان را در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: ما در برخی شهرستان ها، هنوز متخصص رادیولوژی نداریم و اگر متخصصی در این رشته معرفی شود قطعا این شهرستان ها اولویت ما هستند.

دکتر آسترکی ادامه داد: این در شرایطی است که در شهرستانی مانند بروجرد چهار رادیولوژیست فعالیت می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: نگاه ما استانی و در راستای توزیع عادلانه امکانات درمان در کلیه ی شهرستان های استان است.

دکتر آسترکی ابراز داشت: بر این اساس یک سری رشته ی تخصصی که ضروری تر از مابقی رشته ها هستند در اولویت قرار می گیرند.

وی در پایان تأکید کرد: تمام تلاش ما در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان ایجاد شرایطی است تا همه ی هم استانی های عزیز در شهرستان های مختلف بتوانند از امکانات درمانی برابر برخوردار باشند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 785501
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.