محمد محمدی قیداری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گستره اجرای این طرح در شهرستانهای مراکز استانهای کل کشور و نیز سایر شهرهای بالای 566 هزار نفر جمعیت به تشخیص کارگروه اجتماعی استان بوده و ظرفیت پذیرش بین 60 تا 80 نفر و کودکان 6 تا 18 سال را شامل می شود.
وی اظهار کرد: این طرح در وهله اول قصد دارد با حمایت و آموزش کودک و خانواده های آنها در ارتباط با مظاهر آسیبهای اجتماعی و افراد آسیب رسان و پر خطر زمینه ابتلا به آسیب در کودکانی که بنا به وضعیت اقتصادی نامناسب مجبور به کار هستند را کاهش داده و در مرحله بعد زمینه تحصیل را در کودکان کار بازمانده از تحصیل فراهم کنند.
محمدی افزود: روش اجرای این طرح با توجه به شناسایی کودکان کار و خیابانی از طریق حضور در محلهای کار و محفل کودکان توسط مددکار مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده، خود معرف، ارجاع سازمانها و دستگاههای دولتی و غیر دولتی، انتقال پرونده های مددجویان ترخیص شده از مرکز ساماندهی کودکان خیابانی خواهد بود.
وی اظهار کرد: این طرح در صورتی که طبق دستورالعمل و بر اساس اصول توانمندسازی خانواده انجام گیرد، قادر خواهد بود بسیاری از کودکان و خانواده های آنها را در تمام جوانب مورد حمایت قرار داده و از ابتلای کودک و متعاقب آن خانواده او به انواع آسیبهای اجتماعی جلوگیری کند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: مسئولین مراکز می توانند با برنامه ریزی درست و اصولی و حفظ شان مرکز، خانواده ها و کودکان، از ظرفیت های شهر اعم از خیرین و نهادهای مربوطه برای حمایت از کودکان کار و خیابانی بهترین استفاده را داشته باشند و در این میان اعتبارات ابلاغی سازمان بهزیستی کشور برای این طرح بسیار خوب بوده است.
به گفته این مسئول، توانمند سازی کودکان خیابانی و خانواده های آنها، پیشگیری و کاهش مخاطرات ناشی از حضور و کار کودک در خیایان بر خانواده از جمله اهداف جزئی است.
به گزارش ایرنا، مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده به منظور حمایت از کودکان خیابانی و کار در شهرستان از طریق موسسه ای خیریه که تحت نظارت بهزیستی است از تیر سال گذشته شروع به کار کرده و تا کنون 69 کودک شناسایی شده است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار : رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.