محمد محمدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه غربالگری ، تشخیص و مداخله زود هنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران از نیمه دوم سال 85 در استان زنجان در حال اجرا است و با اقدامات انجام گرفته از ناشنوایی 58 هزار و 703 کودک پیشگیری شده است.
وی اظهار کرد: از آنجا که نقص شنوایی شایع‌ترین اختلال مادرزادی در بدو تولد است و عوارض گسترده آن 'اختلالات گفتاری، زبانی، روانی، اجتماعی و شغلی را بر شخص ، خانواده و جامعه تحمیل می‌کند.
محمدی افزود: اهمیت غربالگری شنوایی کودکان در کمتر از یک ماه و تشخیص زودهنگام تا سه ماهگی و ضرورت ارائه خدمات طبی و توانبخشی تا حداکثر 6 ماهگی برای شیرخواران تشخیص داده شده است.
وی بیان کرد: علاوه بر آن طی مدت یاد شده بهزیستی استان با اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم از نابینایی 171 هزار و 345 کودک پیشگیری کرد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: یکی از استراتژی های سازمان بهزیستی پیشگیری از معلولیت در جامعه است و در این راستا همه ساله بینایی کودکان 3 تا 6 سال توسط اپتومتریست در پایگاه های سنجش بینایی معاینه شده و در صورت وجود مشکل در بینایی کودکان ، موارد شناسایی شده درمان می شود.
وی خاطر نشان کرد: در همین راستا سالانه طرح پیشگیری از تنبلی چشم در همه مهدهای کودک ، روستاها و پایگاههای سنجش اجرا می شود که بهزیستی توانسته از سال 92 تا 95 با ایجاد پایگاه های دائمی در شهرستانهای زنجان ، ابهر ، خدابنده ، خرمدره ، طارم ، ایجرود و ماهنشان ، سلطانیه از نابنیایی 171 هزار و 345 کودک پیشگیری کند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.