احمد غفوریان روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال گذشته یک هزار و 630 نفر از کودکان 3 تا 6 سال شهرستان تحت پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند که این میزان حدود 85 درصد از مجموع کودکان 3 تا 6 سال این شهرستان را شامل شده که از میانگین کشوری که حدود 74 درصد اعلام شده بالاتر است.
وی افزود: پیش بینی می شود که سال جاری با همکاری خانواده ها و فعالیت بیشتر و دقیق تر تیم فعال در این طرح ، این پوشش به بیش از 90 درصد برسد.
رییس بهزیستی اشکذر خاطر نشان کرد: آمبلیوپی یا تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که هیچ گونه علائمی ندارد و به علت ظاهر سالم چشم قابل تشخیص نبوده و تنها از طریق غربالگری و معاینه قابل تشخیص است.
وی یاد آور شد: به گفته کارشناسان بهترین سن برای درمان تنبلی چشم 3 تا 5 سالگی است و کودکانی که در این سن با تنبلی چشم روبرو هستند اگر به موقع تحت درمان قرار نگیرند ممکن است دچار نابینایی و کم بینایی شوند.
غفوریان افزود: بر همین اساس در سال 1374 طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در سطح کشور آغاز شد و هر سال از اول آبان تا پایان آذر ماه در پایگهاهای سنجش بینایی و مهد کودک ها زیر نظر سازمان بهزیستی برگزار می گردد که در سال جاری شاهد بیست و دومین سال اجرای این طرح در سراسر کشور هستیم .
وی تصریح کرد: این طرح تنها به پوشش و معاینه ختم نمی شود بلکه در مراحل بعدی کودکانی که با اختلالات بینایی از جمله تنبلی چشم و یا کم بینایی مواجه هستند به بینایی سنج و پزشک متخصص ارجاع داده می شوند.
مرکز شهرستان اشکذر در 20 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7546/ 6197 خبرنگار: سعیده السادات خاتمی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.