به گزارش ایرنا، علی حیدری روز پنجشنبه در جلسه مدیریت پسماند شهرستان ابهر با تاکید بر تعیین تکلیف محل جمع آوری پسماندها در منطقه حسین آباد، افزود: دفع غیر بهداشتی زباله در منطقه ای وسیع در حسین آباد ابهر، تاثیرات زیست محیطی بدی به دنبال داشته است و علاوه بر این به سرمایه گذاری حوزه پسماند در شهر ابهر، خسارت مالی وارد می کند.
فرماندار ابهر با اشاره به اینکه 37 نفر در منطقه حسین آباد از جمع آوری پسماند و زباله شهر کسب در آمد می کنند، یاد آور شد: تا کنون با توجه به تذکرات و اخطارهای بسیاری که به این افراد داده شده آنها همچنان به کار خود ادامه می دهند که در این مرحله و برای به نتیجه رسیدن این موضوع لازم است شهرداری، اداره محیط زیست و بهداشت درمان از طریق قانونی وارد عمل شوند تا به محلی که از نظر زیست محیطی مشکلی ایجاد نکنند منتقل شوند.
وی تاکید کرد: کمتر از 50 درصد زباله هایی که در منطقه حسین آباد به صورت غیربهداشتی دفع می شود مربوط به شهر ابهر است و مابقی مربوط به شهرها و روستاها اطراف شهرستان است که فعالیت آنها اعتراض اهالی را به دنبال داشته و از لحاظ بصری منظره بسیار ناخوشایندی به این منطقه داده که روح علاقه مندان به محیط زیست را جریحه دار می کند.
وی خاطر نشان کرد: همه باید در راستای حفظ محیط زیست از آلودگی، به دور از شعار زدگی، اقدامات عملیاتی انجام دهیم و وظایف سازمانی و الهی خود را به درستی اجرا کنیم.
فرماندار شهرستان ابهر با تاکید بر حساسیت موضوع پسماند، تصریح کرد: اگر کارها با حضور و نظر کارشناسان آگاه انجام نشود مسائل حل نمی شود از این رو باید کارشناسان آگاه به امور در جلسه ها حضور یابند و بویژه در بحث پسماند باید با حساسیت ویژه وارد عمل شد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مشکلات کانال فاضلاب شریف آباد، دفع زباله های شهرهای صائین قلعه و هیدج و آخرین وضعیت انتقال صنایع آلاینده واحدهای جمع آوری ضایعات منطقه حسین آباد ابهر و راهکارهای آن مورد بررسی قرار گرفت.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.